Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET ÖCAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. Mehmet Öcal
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Antik Yunan''''dan modern ulus devletlerin kurulmasıyla sonuçlanan süreç içerisinde; temelde devlet iktidarı, toplum ve birey arasındaki ilişkilerin farklı düşünürlerce nasıl kavrandığının incelenmesi aracılığıyla öğrencilere bu ilişkilere dair kendi düşüncelerini oluşturmaktır. Bu bağlamda, siyasal düşünürlerin ele aldıkları sorunlara dair karşılaştırmalı bir perspektif kazandırmak ve aynı zamanda siyasal düşünce ve eylemin filizlenmesinde toplumsal arka planının da önemli olduğu kavrayışını edindirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Önemli filozofların siyasi düşüncelerini ele alan bu ders, aynı zamanda devletin varlık sebebi, devlet-birey ilişkisi ve siayasal alan kavramlarına dair karşılaştırmalı bir analiz yapar.
|
1- |
Giriş: Siyaset Felsefesi Nedir?
|
2- |
Siyaset Felsefesi ve Kavramlar: Polis, Şehir, Yurttaşlık ve Devlet
|
3- |
Sofistler, Sokrates
|
4- |
Platon ve İdeal Devlet
|
5- |
Aristoteles ve Karşılaştırmalı Devlet Sistemleri
|
6- |
Roma Siyasal Düşüncesi: Polybios, Cicero, Seneca
|
7- |
Roma Siyasal Düşüncesi: Pavlus, Augustinus, Salisburyli John, Aquinalı Thomas
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
İktidarın Dünyevileşmesi: Parisli Jean, Dante, Ochamlı William, Marsilius
|
10- |
Machiavelli ve Prens
|
11- |
Thomas More: Ütopya
|
12- |
Jean Bodin ve Egemenlik Kavramı
|
13- |
Toplum Sözleşmesi Kuramları: Thomas Hobbes, John Locke ve Jean Jacques Rousseau
|
14- |
Devlet-Yurttaş İlişkisinin Sınırları: Bentham ve J.S. Mill
|
15- |
Genel değerlendirme
|
16- |
Final
|
17- |
Final
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Siyasal Düşüncenin üzerinde durduğu temel sorunları öğrenir.
|
2- |
Siyasal Düşüncedeki temel kavramlara yönelik farklı yaklaşımları tartışır.
|
3- |
Devlet-Toplum-Birey ilişkisinin evrimini ve buna yönelik farklı kavrayışları tarihsel dönemler içinde açıklar.
|
4- |
Siyasal Düşünce Tarihindeki başlıca düşünürlerin özgün yanlarını ve temel eserlerini açıklar..
|
5- |
Uluslararası İlişkiler teorilerini anlamak ve konumlandırmak için gereken felsefi alt yapıyı kullanır.
|
6- |
Dünya tarihindeki belli başlı gelişmeleri analiz eder.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi
Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve
uygulamalı bilgileri kullanır.
|
|
2- |
Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
|
|
3- |
Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
|
|
4- |
Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
|
|
5- |
Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
|
|
6- |
Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
|
|
7- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası
güncel konulara uygular.
|
|
8- |
Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce
bilgisini kullanır.
|
|
9- |
Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla
çözümler.
|
|
10- |
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile
bilgisayar yazılımlarını kullanır.
|
|
11- |
Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak
uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
|
|
12- |
Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
|
|
13- |
Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
|
|
14- |
Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
|
|
15- |
Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
12
|
36
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Siyasi Düşünce Tarihi, Tannenbaum and Schultz.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
yok
|
|