Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > KAMUOYU ARAŞTIRMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAMUOYU ARAŞTIRMALARI Birinci düzey GAZ356 Seçmeli 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET BİÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Ahmet BİÇER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Konferans, Proje Tabanlı Öğrenme
Dersin amacı Kamuoyu kavramı, kamuoyu oluşum süreçleri, kamuoyu araştırmaları hakkında teorik ve pratik bilgilerin öğrencilere kazandırılması ve öğrencilerin temel düzeyde bir kamuoyu araştırması uygulaması gerçekleştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Kamuoyu ve kamuoyu oluşum süreçlerinin teorik olarak öğretildiği, kamuoyu araştırmasının tasarlanması ve uygulanmasının teorik ve uygulamalı olarak öğretildiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2- Oy, Kamuoyu ve Günümüzde Kamuoyu Kavramı
3- Kamuoyu Araştırmalarıyla İlgili İletişim Kuram ve Araştırmaları
4- Kamuoyu Araştırmaları ve Tarihsel Gelişimi
5- Kamuoyu Araştırmaları Nasıl Kullanılır
6- Kamuoyu Araştırmalarında Ölçümleme
7- Kamuoyu Araştırmalarında Veri Toplama ve Analiz
8- Proje sunumları
9- Proje sunumları
10- Proje sunumları
11- Proje sunumları
12- Proje sunumları
13- Proje sunumları
14- Proje sunumları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kamuoyu kavramı, kamuoyu oluşum süreçleri ve kamuoyu araştırmaları hakkında teorik bilgilere sahip olur.
2- Kamuoyu araştırmasının tasarlanması konusunda temel bilgileri öğrenir
3- Temel düzeyde bir kamuoyu araştırması gerçekleştirme ve elde ettiği bulguları aktarma tecrübesi edinir
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 12 2 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 12 12
Laboratuvar 1 3 3
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 1 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kamuoyu Araştırmaları / Veli Polat Kamuoyu Araştırmasının Tasarlanması ve Uygulanması
Yardımcı Kaynaklar Kamuoyu Araştırmaları / Celinda C. Lake – Pat Callbek Harper

Ders ile ilgili dosyalar