Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > RUSÇA III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUSÇA III Birinci düzey TUR411.1 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe ve Rusça
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYSEL SARIKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Aysel Sarıkaya
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Günlük yaşama dair konuşma yapabilmelerini; turistler/müşterilerle mesleki düzeyde iletişim kurabilmelerini ve basit düzeyde metinleri sözlük yardımıyla okuyabilmelerini sağlamak ve gelecekte kendi kendilerine dillerini geliştirebilme becerisini kazandırmaktır.
Dersin tanımı B1 seviyesinde Rusça

Dersin içeriği
1- Yaz tatilinde neler yapıldığına dair karşılıklı konuşma, genel konu tekrarı
2- in/den hali edatları
3- in/den hali saatler, zaman ifade eden edatlı kullanım ve sayılar
4- in/den hali sahiplik ve olumsuz cümle yapısı
5- -sız (in hali) -li (ile hali) kullanımı
6- i hali edatlı kullanımı
7- i hali zaman ifade eden edatların kullanımı
8- i hali yöne ifade eden edatların kullanımı ve hareket filleri
9- önekli hareket filleri
10- -i hali gerektiren fillerde emir kipleri
11- -e halinde isimler
12- -e hali gerektiren fillerde emir kipleri ve şahıs zamirleri
13- otelde check in/ check out yapma, müşteri ilişkileri üzerine diyalog
14- otelde müşteri problemlerini anlama ve çözüm üretme üzerine diyalog
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Rus dilinin mantığını kavrar ve bu dili bildiği diğer dillerle kıyaslayabilme becerisine sahip olur.
2- Bağımsız kullanıcı (B1)düzeyinde gramer bilgisine sahip olur.
3- Basit seviyede yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanır.
4- Kelime dağarcığının sözlü iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olur.
5- Mesleki anlamda, saha çalışmalarında (otel, tur şirketi vs.) istenilen performansı gösterir.
6- Meslektaşlarıyla iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7- Türkçe''den Rusça''ya ve Rusça''dan Türkçe''ye kendi alanıyla ilgili çeviri yapar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 1 4
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     109
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Praktiçeskiy kurs russkogo yazıka dlya rabotnikov servisa, S.A.Havronina
Yardımcı Kaynaklar Govorite pravil''no, N.B. Karavanova; Russian in Exercises, Khavronina-Shirochenskaya

Ders ile ilgili dosyalar