Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
RUSÇA III |
Birinci düzey |
TUR411.1 |
|
7 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe ve Rusça
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYSEL SARIKAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Öğr. Gör. Aysel Sarıkaya
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Günlük yaşama dair konuşma yapabilmelerini; turistler/müşterilerle mesleki düzeyde iletişim kurabilmelerini ve basit düzeyde metinleri sözlük yardımıyla okuyabilmelerini sağlamak ve gelecekte kendi kendilerine dillerini geliştirebilme becerisini kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
B1 seviyesinde Rusça
|
1- |
Yaz tatilinde neler yapıldığına dair karşılıklı konuşma, genel konu tekrarı
|
2- |
in/den hali edatları
|
3- |
in/den hali saatler, zaman ifade eden edatlı kullanım ve sayılar
|
4- |
in/den hali sahiplik ve olumsuz cümle yapısı
|
5- |
-sız (in hali) -li (ile hali) kullanımı
|
6- |
i hali edatlı kullanımı
|
7- |
i hali zaman ifade eden edatların kullanımı
|
8- |
i hali yöne ifade eden edatların kullanımı ve hareket filleri
|
9- |
önekli hareket filleri
|
10- |
-i hali gerektiren fillerde emir kipleri
|
11- |
-e halinde isimler
|
12- |
-e hali gerektiren fillerde emir kipleri ve şahıs zamirleri
|
13- |
otelde check in/ check out yapma, müşteri ilişkileri üzerine diyalog
|
14- |
otelde müşteri problemlerini anlama ve çözüm üretme üzerine diyalog
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Rus dilinin mantığını kavrar ve bu dili bildiği diğer dillerle kıyaslayabilme becerisine sahip olur.
|
2- |
Bağımsız kullanıcı (B1)düzeyinde gramer bilgisine sahip olur.
|
3- |
Basit seviyede yazılı iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
4- |
Kelime dağarcığının sözlü iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olur.
|
5- |
Mesleki anlamda, saha çalışmalarında (otel, tur şirketi vs.) istenilen performansı gösterir.
|
6- |
Meslektaşlarıyla iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
7- |
Türkçe''den Rusça''ya ve Rusça''dan Türkçe''ye kendi alanıyla ilgili çeviri yapar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
2- |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3- |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5- |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
7- |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
11- |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
6
|
84
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
1
|
4
|
Ödevler
|
2
|
1
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
3
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
109
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Praktiçeskiy kurs russkogo yazıka dlya rabotnikov servisa, S.A.Havronina
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Govorite pravil''no, N.B. Karavanova; Russian in Exercises, Khavronina-Shirochenskaya
|
|