Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hijyeni ve Tek. (yüksek Lisans) > ANABİLİM DALI SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ İkinci düzey HEM500 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. PINAR TEKİNSOY KARTIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. PINAR TEKİNSOY KARTIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli AKTİF YÖNTEM
Dersin amacı Öğrencinin alanı ile ilgili eğitim becerilerini kullanarak seminer sunumu yapabilmesini sağlamaktır.
Dersin tanımı Sağlık ve hemşirelik alanına ilişkin hazırlanan en az bir semineri sunabilecek beceriyi kazandıran bu derste seminer hazırlığı için öğrencilere üç hafta zaman verilir. Yeni literatüre dayalı olarak hazırlanan seminerleri öğrenciler sunar ve grup tartışması yapılır.

Dersin içeriği
1- Giriş, Tanışma ve Pogramın Açıklanması
2- Seminer Hazırlığı
3- Sağlık, Sağlıkta Kullanılan Kuramlar, Sağlıkta Eşitsizlik
4- Algı, Niyet, İnanç ve Davranış Süreçleri Oluşumunu Etkileyen Faktörler
5- Sağlık Ekonomisi
6- Sağlıkta Kalite
7- Kaliteli ve Güvenli Bakım Ortamı Oluşturma
8- Hemşirelikte Liderlik
9- Hemşirelikte Örgütlenme
10- Sağlıkta Şiddet, Mobbing ve İletişim
11- Hemşirelikte Etik Değerler
12- Eleştirel Düşünme ve Hemşirelik
13- Klinik Karar Verme ve Klinik Yollar
14- Hemşirelikte İnovasyon ve Teknoloji Hemşirelikte İnovasyon ve Teknoloji
15- Hemşirelikte Kalite ve Akreditasyon
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sağlık ve eşitsizlik kavramlarını açıklayabilir,Sağlıkta kullanılan temel kuramları tanımlar ve karşılaştırır. Sağlıkta eşitsizliğin birey ve toplum üzerindeki etkilerini değerlendirir.
2- Davranış değişikliklerini etkileyen faktörleri analiz eder. Sağlık inançlarının sağlık davranışlarına etkisini yorumlar. Algı ve niyet süreçlerinin oluşum mekanizmalarını açıklar.
3- Sağlık hizmetlerinin ekonomik yönlerini değerlendirir. Kaynak dağıtımını etkileyen faktörleri açıklar. Sağlık ekonomisindeki maliyet etkinlik analizi yöntemlerini uygular
4- Sağlık hizmetlerinde kalite standartlarını tanımlar. Kalite yönetimi araçlarını sağlık hizmetlerinde kullanır. Sağlık hizmetlerinin iyileştirilmesine yönelik stratejiler önerir.
5- Hasta güvenliğini tehdit eden unsurları analiz eder. Güvenli ve kaliteli bakım için gerekli önlemleri planlar. Çok disiplinli ekip çalışmasının hasta güvenliğine katkısını açıklar.
6- Hemşirelikte etkili liderlik özelliklerini tanımlar. Liderlik stillerini farklı sağlık durumlarına uygun şekilde kullanır. Problem çözme ve karar verme süreçlerini liderlik bağlamında uygular.
7- Sağlık hizmetlerinde örgütlenme modellerini açıklar. Hemşirelikte etkili ekip çalışmasını sağlar. Örgütlenme süreçlerinin sağlık çıktıları üzerindeki etkilerini değerlendirir.
8- Sağlıkta Şiddet, Mobbing ve İletişim: Sağlık çalışanlarına yönelik şiddet ve mobbing türlerini tanımlar. Şiddet ve mobbing durumlarında etkili iletişim yöntemlerini kullanır. Şiddetin önlenmesine yönelik bireysel ve kurumsal stratejiler önerir. Hemşirelikte Etik Değerler: Hemşirelikte etik ilkeleri açıklar. Mesleki etik değerlerin hasta bakımındaki rolünü değerlendirir. Etik ikilemler karşısında doğru karar verme becerisi geliştirir
9- Eleştirel Düşünme ve Hemşirelik: Eleştirel düşünme becerilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. Hemşirelikte karar verme süreçlerinde kanıta dayalı bilgileri uygular. Analitik ve yaratıcı düşünme yöntemlerini mesleki problemlere uyarlar. Klinik Karar Verme ve Klinik Yollar: Klinik yolların sağlık bakım süreçlerindeki rolünü açıklar. Karar verme modellerini hemşirelik uygulamalarına entegre eder. Kanıta dayalı karar verme süreçlerini uygular.
10- Hemşirelikte İnovasyon ve Teknoloji: Hemşirelikte teknoloji kullanımının bakım kalitesine etkisini değerlendirir. İnovatif çözümleri hasta bakımı süreçlerine entegre eder. Yeni teknolojilerin hemşirelik uygulamalarında etik yönlerini analiz eder. Hemşirelikte Kalite ve Akreditasyon: Sağlık hizmetlerinde akreditasyon süreçlerini tanımlar. Hemşirelik uygulamalarında kalite standartlarını uygular. Akreditasyon kriterlerinin hasta bakımına etkilerini değerlendirir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 8 8
Toplam iş yükü     124
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Konu Alanı İle İlgili Yurt İçi ve Yurt Dışı Literatür
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar