1- |
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
|
2- |
Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin toplum sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
|
|
3- |
Halk sağlığı alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz ve sentez ederek, özgün sonuçlara ulaşır.
|
|
4- |
Halk sağlığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibidir. Bu araçları ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeleri yapabilir.
|
|
5- |
Halk sağlığı alanında yapılan çalışmalarda sık kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi ve beceri sahibidir. Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
|
|
6- |
Halk sağlığı alanı ile ilgili çalışmalarda ve araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir.
|
|
7- |
Halk sağlığı alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
|
|
8- |
Halk sağlığı alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayınlar veya ulusal/uluslar arası bir bilimsel toplantıda sunar.
|
|
9- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
|
|
10- |
Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
|
|
11- |
Mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
12- |
Uzman kişilerle halk sağlığı alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
|
|
13- |
En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini halk sağlığı uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
|
|
14- |
Halk sağlığı alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur.
|
|
15- |
Halk sağlığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri ülke gerçekleri doğrultusunda ve toplum yararına kullanır.
|
|
16- |
Temel yöneticilik bilgi ve becerilerine sahiptir.
|
|
17- |
Diğer sağlık disiplinleri ile ekip halinde çalışabilir ve ekibe liderlik edebilir.
|
|
18- |
Halk sağlığı alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
|
|
19- |
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Halk sağlığı uygulamaları ve bilimsel araştırmalarda etik kurallara uygun davranır.
|
|
20- |
Toplumun sağlık eğitimi ihtiyaçlarını belirleyebilir, bireylere ve gruplara eğitim verebilir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |