Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (y.l.) > MİKROSKOP BECERİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİKROSKOP BECERİLERİ İkinci düzey TLT 299 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LEMAN KARBUKAN NAYİM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi Dr. Özlem Gökçe Ekinci
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Mikroskop ile ilgili temel ilkeleri vermek, idrar tahlilini öğretebilmek
Dersin tanımı Ders, mikroskop ve idrar tahlili ile ilgili temel bilgi ve becerileri öğretmek üzere planlanmıştır

Dersin içeriği
1- Işık mikroskobu ve kısımları
2- Işık mikroskobunda görüntü bulma - Preparat hazırlama
3- Işık mikroskobunda görüntü bulma - Preparat hazırlama
4- Işık mikroskobunda cansız-canlı nesnelerin gözlenmesi
5- Işık mikroskobunda cansız-canlı hücrelerin gözlenmesi
6- Mikroskop Çeşitleri
7- 1. Arasınav
8- İdrarın fiziksel incelenmesi
9- İdrar sedimenti hazırlama
10- İdrar sedimenti hazırlama
11- İdrar örneğinin preparatının hazırlanması
12- İdrar örneğinin preparatının hazırlanması
13- İdrarın mikroskobik incelenmesi ve raporlama
14- İdrarın mikroskobik incelenmesi ve raporlama
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci ışık mikroskobu hakkında bilgi edinir.
2- Öğrenci ışık mikroskobu kullanma becerisi edinir.
3- Öğrenci preparat hazırlama becerisi edinir.
4- Öğrenci canlı hücre preparatı hazırlama becerisi edinir.
5- Öğrenci ışık mikroskobunda preparat taramayı öğrenir
6- Öğrenci ışık mikroskobunda canlı-cansız yapıları ayırt edebilir.
7- Öğrenci idrar tahlilinde fiziksel analizi öğrenir.
8- Öğrenci idrar tahlilinde sediment elde etme ve preparat hazırlamayı öğrenir.
9- Öğrenci idrar tahlilinde mikroskobik inceleme becerisi edinir.
10- Öğrenci idrar tahlili sonucunu raporlama becerisi edinir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tıbbi Biyoloji ve Genetik -Prof. Dr. Halil Kasap-Nobel Kitabevi
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar