Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FATİH ALTAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. DEMET ÜNALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Derste sunuş ve buluş yolu stratejileri ışığında, anlatım, tartışma yöntemleri, soru- cevap, örnek olay, gözlem vb. teknikler uygulanacaktır.
|
Dersin amacı
|
1.Yönetimin tanımı, yönetim biliminin tarihsel gelişimine ilişkin temel kavramlar bilgisi
2.Koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici sağlık hizmetleri bilgisi
3.Yönetim kaynakları, bilgisi
4.Sağlık işletmelerinin amaçları, türleri, hukuksal yapıları,kavrayabilme
5.Hastanelerin gelişimi, tipleri ve fonksiyonları, kavrayabilme
6.Yataksız sağlık kuruluşlarını, kavrayabilme
7.Yönetim kademeleri bilgisi
8.Yönetim süreçlerini açıklayabilme
9.Devlet kavramı, Anayasa, yönetim organları,bilgisi
10.Türkiye’de sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi,kavrayabilme
11.Türkiye’de hastane işletmeleri organizasyonu, kavrayabilme
12.Uluslar arası sağlık örgütleri, bilgisi
13.Türk sağlık finansman kuruluşları, bilgisi
14.Sağlık işletmelerinde personel yönetimi, sağlık mevzuatı bilgisi
|
Dersin tanımı
|
Yönetimin tanımı, tarihsel gelişim, kaynakları, kademeleri, süreçleri, sağlık işletmelerinin amaçları, türleri, hukuksal yapıları, hastane tipleri ve fonksiyonları, yataksız sağlık kuruluşları, devlet kavramı, Anayasa, yönetim organları, sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi, hastane işletmeleri organizasyonu, uluslar arası sağlık örgütleri, finansman kuruluşları, personel yönetimi, sağlık mevzuatı
|
1- |
Yönetimin tanımı, yönetim biliminin tarihsel gelişimi
|
2- |
Koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici sağlık hizmetleri
|
3- |
Yönetim kaynakları
|
4- |
Sağlık işletmelerinin amaçları, türleri, hukuksal yapıları
|
5- |
Hastanelerin gelişimi, tipleri ve fonksiyonları
|
6- |
Yataksız sağlık kuruluşları
|
7- |
Yönetim kademeleri
|
8- |
Yönetim süreçleri
|
9- |
Devlet kavramı, Anayasa, yönetim organları
|
10- |
Türkiye’de sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi
|
11- |
Türkiye’de hastane işletmeleri organizasyonu
|
12- |
Uluslar arası sağlık örgütleri
|
13- |
Türk sağlık finansman kuruluşları
|
14- |
Sağlık işletmelerinde personel yönetimi, sağlık mevzuatı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sağlık hizmetlerinin sınıflandırılmasının öğrenilmesi
|
2- |
Hastanelerin gelişimi, tipleri ve fonksiyonlarının öğrenilmesi
|
3- |
Sağlık işletmelerinin amaçları, türleri, hukuksal yapılarının öğrenilmesi
|
4- |
Türkiye’de sağlık hizmetlerinin örgütlenmesinin öğrenilmesi
|
5- |
Sağlık işletmelerinde personel yönetimi, sağlık mevzuatının öğrenilmesi
|
6- |
Yönetim süreçlerinin kavranması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
4- |
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
5- |
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
6- |
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
7- |
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
8- |
7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
|
9- |
7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
|
|
10- |
7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
11- |
8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
12- |
8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
13- |
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
14- |
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
15- |
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
6
|
18
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Sağlık İşletmeleri Yönetimi (Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M, Ankara-2012).
2. Hastane ve Sağlık Kurumları Yöneticiliği (Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S, Ankara,2010)
3.Hastane yöneticiliği (Hayran O, Sur H. Istanbul –1997)
4.Sağlik Hizmetleri el kitabı (Hayran O, Sur H. Istanbul –1998)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|