Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm Rehberliği > ÇOCUK EDEBİYATI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK EDEBİYATI Birinci düzey TÖP 201 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EROL AKSOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Erol AKSOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı To teach the concepts of children and literature. To understand the importance of literary works for the psycho-social development of the child. To introduce the history of world and Turkish children''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''s literature with its main lines. To teach the basic features that should be found in children''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''s literature texts. To be able to choose suitable literary works for children for pre-school and post-school period. To comprehend the genres related to children''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''s literature and their features.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Ders içeriğinin tanıtılması.
2- Çocuk kimdir? Çocuk Edebiyatı nedir? Çocuk edebiyatının özellikleri nelerdir?
3- Dünyada çocuk edebiyatının gelişimi.
4- Çocuk edebiyatının Türkiye’deki gelişimi.
5- Çocuk kitaplarının taşıması gereken özellikler.
6- Türkçe Öğretim Programına göre okuma metinlerinde bulunması gereken özellikler.
7- Ara sınav
8- Gelişim dönemlerine göre kitaplara duyulan ilgi. Okuma-anlama yoluyla çocukta dil gelişimi.
9- Çocuk Edebiyatında karakter. Karakter örnekleri. Çocuk Edebiyatında karakter ve özellikleri (Açık ve kapalı karakter).
10- Devingen ve durağan karakterlerin özellikleri.
11- Çocuk Edebiyatında yaklaşımlar.
12- Sözlü çocuk edebiyatı ürünleri (Masal, Fabl, Ninni, Tekerleme, Mani, Bilmece)''nin çocukların gelişimine etkileri.
13- Örnek çocuk edebiyatı eserleri incelemeleri (Nohut Adam, Benim Zürafam Uçabilir, Gümüş Kanat)
14- Örnek çocuk edebiyatı eserleri incelemeleri (Şeker Portakalı, Sadako, Charlie''nin Çikolata Fabrikası)
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çocuk ve edebiyat kavramlarının anlamını kavrar.
2- Okul öncesi ve sonrası eğitimde kitabın yeri ve önemini açıklar.
3- Çocuk edebiyatı türlerinin temel özelliklerini açıklar.
4- Türkiye’de ve dünyada çocuk edebiyatının gelişimini tarihsel boyutta karşılaştırır.
5- Okul öncesi ve sonrası dönem çocukları için hazırlanan yayınlarda bulunması gereken özellikleri tanır.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5- Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8- İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10- Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11- Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12- Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13- Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14- İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15- Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     38
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yalçın, A.; Aytaş, G. (2014). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları. Şimşek, T. (Editör) (2018). Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Sever, S. (2003). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayınları. Baş, B. (2012). Türkçe Öğretimi Açısından Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Kriter Yayınları. Kıbrıs, İ. (2010). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Kök Yayıncılık. Oğuzkan, F. (2005). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık. Mert Arık (2022). Benim Zürafam Uçabilir. İstanbul: Timaş Çocuk. Gülten Dayıoğlu (2015). Fadiş. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi. Cahit Zarifoğlu (2017). Yürekdede ile Padişah. İstanbul: Beyan Yayınları. Eleanor Coerr (2019). Sadako ve Kâğıttan Bin Turna Kuşu. İstanbul: Beyaz Balina Yayınları. Jose Mauro De Vasconcelos (2019). Şeker Portakalı (Çev. Emrah İmre). İstanbul: Can Yayınları. Edmondo De Amicis (2021). Çocuk Kalbi. Ankara: Bilgi Yayınevi. Antoine De Saint Exupery (2016). Küçük Prens. İstanbul: Karbon Kitaplar. Bilgin Adalı (2022). Zaman Bisikleti 1. İstanbul: Can Çocuk Yayınları. Roald Dahl (2022). Charlie’nin Çikolata Fabrikası. İstanbul: Can Çocuk Yayınları. Anıl Basılı (2022). Nohut Adam. İstanbul: Timaş Çocuk. Samed Behrengi (2021). Küçük Kara Balık. Ankara: Bilgi Yayınevi. Behiç Ak- Yaşasın Ç Harfi Kardeşliği Cahit Uçuk (2022). Gümüş Kanat. İstanbul: Bilge Kültür Sanat. Faruk Karaaslan (2021). Ariba. Kayseri: Kimlik Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar