Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇOCUK EDEBİYATI |
Birinci düzey |
TÖP 201 |
|
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EROL AKSOY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Erol AKSOY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
To teach the concepts of children and literature.
To understand the importance of literary works for the psycho-social development of the child.
To introduce the history of world and Turkish children''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''s literature with its main lines.
To teach the basic features that should be found in children''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''s literature texts.
To be able to choose suitable literary works for children for pre-school and post-school period.
To comprehend the genres related to children''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''s literature and their features.
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
Ders içeriğinin tanıtılması.
|
2- |
Çocuk kimdir? Çocuk Edebiyatı nedir? Çocuk edebiyatının özellikleri nelerdir?
|
3- |
Dünyada çocuk edebiyatının gelişimi.
|
4- |
Çocuk edebiyatının Türkiye’deki gelişimi.
|
5- |
Çocuk kitaplarının taşıması gereken özellikler.
|
6- |
Türkçe Öğretim Programına göre okuma metinlerinde bulunması gereken özellikler.
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Gelişim dönemlerine göre kitaplara duyulan ilgi. Okuma-anlama yoluyla çocukta dil gelişimi.
|
9- |
Çocuk Edebiyatında karakter. Karakter örnekleri. Çocuk Edebiyatında karakter ve özellikleri (Açık ve kapalı karakter).
|
10- |
Devingen ve durağan karakterlerin özellikleri.
|
11- |
Çocuk Edebiyatında yaklaşımlar.
|
12- |
Sözlü çocuk edebiyatı ürünleri (Masal, Fabl, Ninni, Tekerleme, Mani, Bilmece)''nin çocukların gelişimine etkileri.
|
13- |
Örnek çocuk edebiyatı eserleri incelemeleri (Nohut Adam, Benim Zürafam Uçabilir, Gümüş Kanat)
|
14- |
Örnek çocuk edebiyatı eserleri incelemeleri (Şeker Portakalı, Sadako, Charlie''nin Çikolata Fabrikası)
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çocuk ve edebiyat kavramlarının anlamını kavrar.
|
2- |
Okul öncesi ve sonrası eğitimde kitabın yeri ve önemini açıklar.
|
3- |
Çocuk edebiyatı türlerinin temel özelliklerini açıklar.
|
4- |
Türkiye’de ve dünyada çocuk edebiyatının gelişimini tarihsel boyutta karşılaştırır.
|
5- |
Okul öncesi ve sonrası dönem çocukları için hazırlanan yayınlarda bulunması gereken özellikleri tanır.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
|
|
2- |
İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
3- |
İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
|
|
4- |
Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
|
|
5- |
Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
6- |
Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
|
|
7- |
Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
|
|
8- |
İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
9- |
Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
|
|
10- |
Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
|
|
11- |
Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
|
|
12- |
Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
|
|
13- |
Bir turu planlar, uygular ve denetler.
|
|
14- |
İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
|
|
15- |
Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
|
|
16- |
Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
|
|
17- |
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
|
|
18- |
Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
|
|
19- |
Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
|
|
20- |
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
1
|
1
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
2
|
4
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
38
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yalçın, A.; Aytaş, G. (2014). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları.
Şimşek, T. (Editör) (2018). Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sever, S. (2003). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayınları.
Baş, B. (2012). Türkçe Öğretimi Açısından Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Kriter Yayınları.
Kıbrıs, İ. (2010). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Kök Yayıncılık.
Oğuzkan, F. (2005). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Mert Arık (2022). Benim Zürafam Uçabilir. İstanbul: Timaş Çocuk.
Gülten Dayıoğlu (2015). Fadiş. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
Cahit Zarifoğlu (2017). Yürekdede ile Padişah. İstanbul: Beyan Yayınları.
Eleanor Coerr (2019). Sadako ve Kâğıttan Bin Turna Kuşu. İstanbul: Beyaz Balina Yayınları.
Jose Mauro De Vasconcelos (2019). Şeker Portakalı (Çev. Emrah İmre). İstanbul: Can Yayınları.
Edmondo De Amicis (2021). Çocuk Kalbi. Ankara: Bilgi Yayınevi.
Antoine De Saint Exupery (2016). Küçük Prens. İstanbul: Karbon Kitaplar.
Bilgin Adalı (2022). Zaman Bisikleti 1. İstanbul: Can Çocuk Yayınları.
Roald Dahl (2022). Charlie’nin Çikolata Fabrikası. İstanbul: Can Çocuk Yayınları.
Anıl Basılı (2022). Nohut Adam. İstanbul: Timaş Çocuk.
Samed Behrengi (2021). Küçük Kara Balık. Ankara: Bilgi Yayınevi.
Behiç Ak- Yaşasın Ç Harfi Kardeşliği
Cahit Uçuk (2022). Gümüş Kanat. İstanbul: Bilge Kültür Sanat.
Faruk Karaaslan (2021). Ariba. Kayseri: Kimlik Yayınları.
|
|