Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GÜVENLİK SİSTEMLERİ |
İkinci düzey |
CIGH2104 |
|
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ONUR KORKMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ONUR KORKMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ONUR KORKMAZ
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunum teknikleri ve Soru ve Cevap Şeklinde
|
Dersin amacı
|
Mesleki olarak güvenlik sistemlerinde kullanılan cihazların tanıtılması amaç ve işlevleri
|
Dersin tanımı
|
Güvenlik sistemi kavramları, Güvenlik sistemleri kullanımının yasal dayanağı, Güvenlik sisteminin kullanım nedenleri, Güvenlik açıkları ve alınacak tedbirler, Risk Analizi, Güvenlik sistemlerinin seçimi, Elektronik alarm sistemleri, Hırsız alarm sistemleri, Detektörler, Siren ve Flaşörler, Telefon arayıcılar, Panik butonları, uzaktan kumandalar, İnternet modülü, Aküler, Kablosuz haberleşme, Yangın alarm sistemleri, Bina giriş kontrol sistemleri, Kişi giriş kontrol sistemleri, Kartlı sistemler, Biyometrik sistemler, Eşya kontrol sistemleri, Araç giriş kontrol sistemleri, Radyo frekanslı tanıma sistemleri, Araç plaka tanıma sistemleri, X-Işını cihazları, X-Işını ve X-Işını cihazlarının çalışma şekli, X-Işını güvenlik sistemi çeşitleri, Güvenlik hizmetleri (önleyici hizmetler, suç kavramı, analiz, tedbirlerin seçilmesi), Güvenlik önlemleri, (kontrol noktaları, halkla ilişkiler), Devriye hizmetleri, devriye çeşitleri, devriye turu öncesi hazırlık, devriye ve haberleşme, işyeri planı, kontrol ve gözetleme, tutanak çeşitleri, nokta görevleri, yakalama, arama, el koyma, zor kullanmanın hukuki yöntemleri, genel kollukla ilişkiler
|
1- |
Güvenlik Sistemi Kavramları
|
2- |
Güvenlik Sistemi Kavramları
|
3- |
Elektronik Alarm Sistemleri
|
4- |
Elektronik Alarm Sistemleri
|
5- |
Bina Giriş Kontrol Sistemleri
|
6- |
X-Işını Cihazları
|
7- |
X-Işını Cihazları
|
8- |
Kapalı Devre Görüntü ve Kayıt Sistemleri
|
9- |
Elektronik Çevre Güvenlik Sistemleri
|
10- |
Elektronik Çevre Güvenlik Sistemleri
|
11- |
Biyometrik Temelli Güvenlik Sistemleri
|
12- |
Biyometrik Temelli Güvenlik Sistemleri
|
13- |
Bilgisayar ve Bilişim Güvenliği
|
14- |
Bilgisayar ve Bilişim Güvenliği
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Güvenlik ve Sistem Kavramının ne olduğu bilgisi
|
2- |
Elektronik güvenlik sistemlerinin nasıl olduğu ve hangi alanlarda kullanıldığını açıklama becerisi.
|
3- |
Bina Giriş Kontrol sistemlerini gösterme ve sistemin çalışma prensibini analiz etme yeteneği.
|
4- |
Bina Giriş Kontrol sistemlerini gösterme ve sistemin çalışma prensibini analiz etme yeteneği.
|
5- |
X ışını Cihazlarının uygulamasını yapma, cihazların tespit ettiği maddeleri teşhis etme becerisi.
|
6- |
--
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
|
|
2- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
|
|
4- |
Bilimsel bakışa sahip olmak
|
|
5- |
İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
|
|
7- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip etmek
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
|
|
12- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
|
|
13- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
10
|
30
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
90
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|