Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İNSAN ANATOMİSİ VE KİNESYOLOJİ |
Birinci düzey |
BSÖ115 |
Zorunlu |
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ERDOĞAN UNUR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. KENAN AYCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze-uzaktan eğitim
|
Dersin amacı
|
İnsan Anatomisi , kas ve hareket sistemi faaliyetleri, bu alandaki özel ve detaylı bilgilerin verilmesi ve ulaşabilme metotlarının öğretilmesi,
|
Dersin tanımı
|
Anatomi ve Kinesiyolojiye giriş ,Fiziksel yapı ve sınıflandırılması İnsan vücuduna giriş, Sistemler, Dokular, Destek Doku ( Bağ doku, yağ Doku, Kıkırdak Doku , kemik Doku, ), Kas Doku, Sinir Doku , Eklemler ( Baş, Omuz Çemberi, Omuz, Dirsek, El bileği ve el, Omurgaya bağlı eklemler, Kalça leğeni ve Kalça eklemi, Diz eklemi, Ayak bileği ve Ayak Eklemi ve kinesiyolojisi), İnsan performans analizi, Kinesiyoloji ve Postür
|
1- |
Anatomi terimlerine giriş, osteolojiye giriş, Aksal iskelet. üst taraf kemikleri
|
2- |
Alt taraf kemikleri. Kafatası kemikleri
|
3- |
Eklem tipleri. Eklem hareketleri.
|
4- |
Üst extremite eklemleri ve hareketleri. Alt taraf eklemleri ve hareketleri. Aksial iskelet eklemleri ve hareketleri.
|
5- |
Kaslara giriş. Üstaraf kasları.
|
6- |
Alt taraf kasları. Göğüs ve karın kasları.
|
7- |
Knezyolojik analiz.
|
8- |
Dolaşım sistemi.
|
9- |
Lenfatik sistem.
|
10- |
Solunum sistemi.
|
11- |
Sindirim sistemi.
|
12- |
Urogenital sistem.
|
13- |
Endokrin bezler.
|
14- |
Santral ve periferik sinir sistemi.
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Anatomi ve Kinesiyolojiyi tanımlayabilecek
|
2- |
Eksenleri ve fiziksel yapı ve sınıflandırmayı bilecek
|
3- |
İnsan vücuduna giriş ve Sistemleri, Dokular, Destek Doku ( Bağ doku, yağ Doku, Kıkırdak Doku , kemik Doku,bilecek
|
4- |
Kas Dokusu ( iskelet, kalp ve düz kaslar ),Sinir Doku ( Beyin, omurilik, çevresel sinirler )bilecekler
|
5- |
Eklemler ve Eklem Kinesiyolojisi (temel hareketler,Kasları,antrenman durumu ) hakkında bilgi sahibi olacaklar
|
6- |
Üst taraf eklemeleri (Omuz Çemberi, Omuz, Dirsek, El bileği ve el hakkında bilgi sahibi olacaklar
|
7- |
Omurgaya bağlı eklemler hakkında bilgi sahibi olacaklar
|
8- |
Alt taraf eklemleri (Kalça leğeni ve Kalça eklemi, Diz eklemi, Ayak bileği ve Ayak Eklemi)hakkında bilgi sahibi olacaklar
|
9- |
İnsan performans analizi hakkında bilgi sahibi olacaklar
|
10- |
Kinesyoloji ve Postür hakkında bilgi sahibi olacaklar
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
|
|
2- |
Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
|
|
3- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
|
|
4- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
|
|
5- |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
|
|
7- |
Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
|
|
8- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
|
9- |
Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
|
|
10- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
|
|
11- |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
|
|
12- |
Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
|
|
13- |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
|
14- |
Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
|
|
15- |
Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
|
|
16- |
Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
6
|
12
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
74
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Arıncı K., Elhan A: Anatomy (Cilt I, II), Güneş kitabevi. Ankara . 2001
Aycan K.Resimli Osteoloji. Erciyes Üniversitesi yayınları. Kayseri 1998
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Rihard S. Klinik Anatomy. Nobel Kitabevi.İstanbul.1998
|
|