Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
REKREASYONA GİRİŞ |
Birinci düzey |
REK105 |
Zorunlu |
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ZİYA BAHADIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ZİYA BAHADIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Rekreasyon ve serbest zaman kavramları, serbest zaman felsefesi, sosyolojik perspektifi, rekreasyon programları, organizasyon ilkeleri, rekreasyonda okulun rolü, rekreasyona katılımdaki sınırlılıklar ve alternatif etkinlikler, rekreasyonun çeşitli alanlarla ilişkisi, rekreasyonun yapısının ve öneminin öğrenilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Zaman, serbest zaman ve rekreasyon gibi temel kavramlar, rekreasyonun özellikleri ve sınıflandırılması, çeşitli alanlarla ilişkisi ve Dünya?da ve Türkiye?deki bu alandaki güncel gelişmeler
|
1- |
Ders Kapsamının tanıtılması, Rekreasyon olgusuna Genel Yaklaşım,
|
2- |
Rekreasyon olgusuna Genel Yaklaşım,
|
3- |
Zaman, Boş Zaman, Rekreasyonla ilgili çeşitli tanımlar,
|
4- |
Rekreatif Etkinliklere katılmayı etkileyen faktörler,
|
5- |
Rekreatif Faaliyetlerin Sınıflandırılması, Özellikleri,Rekreasyon İşletmeleri,
|
6- |
Boş Zaman ve Rekreasyon Olgusunun Tarihsel Gelişim Süreci,
|
7- |
Rekreasyonun Diğer Alanlar ile İlişkisi,
|
8- |
Rekreasyonun Diğer Alanlar ile İlişkisi,
|
9- |
Rekreasyon olgusuna makro çevre yaklaşımı + Ara sınav
|
10- |
Rekreasyon faaliyetlerinde Liderlik,
|
11- |
Kamusal Alanlarda Rekreasyon,
|
12- |
Rekreasyonda yeni Trendler,
|
13- |
Rekreasyonda yeni Trendler,
|
14- |
Rekreasyonda yeni Trendler,
|
15- |
Yarıyıl Sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Boş zaman ve rekreasyon ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir,
|
2- |
Boş zaman ve rekreasyon kavramlarını tanımlar,
|
3- |
Rekreasyon sürecini açıklar,
|
4- |
Rekreasyon sınıflandırması ve sınırlılıklarını irdeler,
|
5- |
Rekreasyona olan ihtiyacı ve nedenlerini tartışabilecektir,
|
6- |
Rekreasyonel ihtiyaçları tanımlar,
|
7- |
İhtiyaçların giderilmesini sağlayacak koşulları irdeler,
|
8- |
Bireylerin rekreasyona duyduğu ihtiyacı ortaya çıkaran unsurları tartışır,
|
9- |
Rekreasyon plan ve programlarını değerlendirebilecektir,
Rekreasyon plan ve programlarını analiz eder,
|
10- |
Rekreasyonun yaratıcı yönlerini sorgular,
Rekreasyonun geleceği ve başarısını irdeler,
Rekreasyon faaliyetinin başarısı için öneriler geliştirir,
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
3
|
3
|
9
|
Toplam iş yükü
|
|
|
121
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Şükran Kılbaş Köktaş(2004) "Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme" Ankara Nobel Yayın Dağıtım. Necdet Hacıoğlu(2003) " Boş zaman Rekreasyon yönetimi" Ankara Detay Yayıncılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Suat Karaküçük(1999) "Rekreasyon" Ankara Bğırgan Yayın Evi. Atila Hazar(2003) "Rekreasyon ve Animasyon"Ankara Detay Yayıncılık.
|
|