Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > SERBEST ZAMAN EKONOMİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SERBEST ZAMAN EKONOMİSİ Birinci düzey REK207 Zorunlu 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Serbest zaman, bireyin kendini yenilemek, geliştirmek ve yaşamını zenginleştirmek için, iş ve zorunluluklar dışındaki, tamamen kendi özgür iradesiyle, kullandığı zaman sürecidir. Burada birey günlük yaşam kalitesini arttırmak için tercihler yapar. Bu tercihler onun serbest zaman kültürünün düzeyi ile bütünleşir. Bu süreç de anaokulu yıllarından itibaren başlar.
Dersin tanımı Serbest zaman çağdaş bir toplumda önemli bir yer tutmaktadır. Çünkü hayatı etkileyen çok yönlü bir kavramdır. Yaşama kültürünün içine örülmüştür. Serbest zaman ile ilgili konular günlük hayatımızı etkilemektedir. Serbest zaman aynı zamanda yaşamımızı etkileyen politik (av yasası), sosyal (çekirdek ailede değişim) ve ticari (spor turizmi) kurumları da ilgilendirmektedir.

Dersin içeriği
1- Serbest zaman ve Rekreasyon Endüstrisinin tanımı ve kapsamı,
2- Rekreasyonel Olanaklar,
3- Cazibe Merkezleri,
4- Serbest zaman ve Rekreasyon Endüstrisinin Gelişimini etkileyen faktörler,
5- Serbest zaman ve Rekreasyon Endüstrisinin Fonksiyonları,
6- Serbest zaman ve Rekreasyon Endüstrisine talep,
7- Rekreasyon Talebini geliştiren Faktörler,
8- Rekreasyonel Faaliyetlere Katılımı Sınırlayan Faktörler,
9- Ekonomik Yapıda değişiklik + Ara Sınav
10- Ağ Ekonomileri,
11- Serbest zaman ekonomisi farklı yaklaşımlar,
12- Serbest zaman endüstrisi,
13- Serbest zaman endüstrisi,
14- Serbest zaman endüstrisi,
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Serbest zaman konusunu bilir
2- Serbest zaman ile ilgili faaliyetleri bilir
3- Serbest zaman ekonomisinin önemini bilir
4- Ekonomi kavramını yapar
5- Mikro ekonomi ve Makro ekonomi konularını anlar
6- Arz ve Talep Kavramının tanımını yapabilir
7- Arzı etkileyen faktörler nelerdir bilir
8- Talebi etkileyen kavramlar nelerdir bilir
9- Arz ve Talep eğrisi nasıl hareket eder açıklayabilir
10- Serbest zaman faaliyetleri içerisinde spor, turizm konularının ekonomik etkilerini bilir

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları,
Yardımcı Kaynaklar Ders notları,

Ders ile ilgili dosyalar