Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UYGULAMALI MİKROBİYOLOJİ |
İkinci düzey |
MİK 503 |
Zorunlu |
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
GENEL MİKROBİYOLOJİ
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. PINAR SAĞIROĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HÜSEYİN KILIÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HÜSEYİN KILIÇ
|
Dersin veriliş şekli
|
UYGULAMALI
|
Dersin amacı
|
BAKTERİ İZOLASYON VE İDENTİFİKASYONUN ÖĞRETİLMESİ
|
Dersin tanımı
|
HASTA NUMUNELERİNDE KÜLTÜR VE ANTİBİYOGRAM YAPABİLME
|
1- |
RUTİN TIBBİ MİKROBİYOLOJİDE LABORATUVARINDA ARAÇ VE GEREÇLERİN TANITIMI
|
2- |
MİKROSKOP VE ÇEŞİTLERİ
|
3- |
BOYALI VE BOYASIZ PREPARAT İNCELEME
|
4- |
GRAM BOYAMA PREPARAT HAZIRLAMA
|
5- |
EZN BOYAMA PREPARAT HAZIRLAMA
|
6- |
BESİYERLERİN İSİMLERİ ve içeriği
|
7- |
Bakteriyel Serolojik testler
|
8- |
BESİYERLERİNİN HAZIRLANMASI
|
9- |
BESİYERLERİNE EKİM YÖNTEMLERİ
|
10- |
KÜLTÜRLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
|
11- |
BİYOKİMYASAL TEST BESİYERLERİNE EKİM VE DEĞERLENDİRME
|
12- |
ANTİBİYOGRAM YAPILMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
|
13- |
KÜLTÜR VE ANTİBİYOGRAM SONUÇLARININ RAPOR EDİLMESİ
|
14- |
OTOMATİZE HEMOKÜLTÜR DEĞERLEDİRME
|
15- |
OTOMATİZE BAKTERİ İDENTİFİKASYONU VE DEĞERLENDİRME
|
16- |
SINAV
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
TIBBİ MİKROBİYOLOJİK TESTLERİ YAPABİLME KAZANIMI.
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
|
|
2- |
Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
|
|
3- |
Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
|
|
4- |
Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
|
|
5- |
Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
|
|
6- |
Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
|
|
7- |
Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
|
|
8- |
Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
|
|
9- |
Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
|
|
10- |
Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
|
|
11- |
Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
4
|
32
|
Ödevler
|
14
|
4
|
56
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
4
|
56
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
204
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1.Manual of Clinical Microbiology, Versalovic J, Carroll KC, Funke G, Jorgensen JH, Landry ML, Warnock DW (editors) 10th ed, Vol:1, ASM Press, Washington DC, 2011.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|