Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > MESLEK ÇALGISI VIII (NEY)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEK ÇALGISI VIII (NEY) Birinci düzey MÜZ406.3 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERKAN SEZER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Dr. Hakkı Tekin
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Uygulamalı ve meşk usûlü ile verilir.
Dersin amacı Ney sazını geleneksel Türk müziği icrasında etkili bir şekilde kullanmak.
Dersin tanımı Bu ders çalgı eğitimi ve öğretimini, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden seçme eserler belirlenerek, Ney sazını aşamalı olarak öğrenme ve öğretme tekniklerini kapsar.

Dersin içeriği
1- Geçen senenin kısa bir tekrarı.
2- Belirlenen bazı etütler.
3- Hicaz Hümayun Peşrev, (Veli Dede).
4- Hicaz Hümayun Peşrev, (Veli Dede).
5- Segâh Peşrev, (Neyzen Yusuf Paşa).
6- Segâh Peşrev, (Neyzen Yusuf Paşa),
7- Sınava hazırlık çalışması.
8- SINAV.
9- Uşşak makamında etütler.
10- Uşşak makamında etütler.
11- Rast perdesi üzerinde nefes çalışmaları.
12- Uşşak Peşrev.
13- Uşşak Peşrev.
14- Bütün bir dönemin tekrarı ve sınava hazırlık çalışması.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel makamları kullanarak enstrümana hakimiyeti artırma.
2- Makamları kavraya bilme ve makamların birbirleriyle farkını öğrenme.
3- ---
4- ---
5- ---
6- ---
7- ---
8- ---
9- ---
10- ---

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahmet KAYA Ney Metodu
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar