Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Tibbi Biyoloji (yüksek Lisans) > ELISA VE FLORESAN ANTIKOR TEKNİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELISA VE FLORESAN ANTIKOR TEKNİĞİ İkinci düzey VMB 521 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ İBRAHİM SÖZDUTMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ İBRAHİM SÖZDUTMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı ELISA ve Floresan antikor tekniklerinin virolojik ve serolojik tanı yöntemleri olarak kullanımını öğretmektir.
Dersin tanımı ELISA ve Floresan antikor tekniklerinin virolojik ve serolojik tanı yöntemleri olarak kullanımını ve laboratuvar uygulamalarını içerir.

Dersin içeriği
1- ELISA ve Floresan antikor tekniklerinin tanımı ve kullanım alanları
2- Direkt ELISA tekniği ve virolojide kullanımı
3- Direkt ELISA tekniği ve virolojide kullanımı
4- İndirekt ELISA tekniği ve virolojide kullanımı
5- İndirekt ELISA tekniği ve virolojide kullanımı
6- Sandwich ELISA tekniği ve virolojide kullanımı
7- Sandwich ELISA tekniği ve virolojide kullanımı
8- Yarışmalı ELISA tekniği ve virolojide kullanımı
9- Yarışmalı ELISA tekniği ve virolojide kullanımı
10- Floresan antikor tekniği ve virolojide kullanımı
11- Floresan antikor tekniği ve virolojide kullanımı
12- Floresan antikor tekniği ve virolojide kullanımı
13- Floresan antikor tekniği ve virolojide kullanımı
14- Floresan antikor tekniği ve virolojide kullanımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- ELISA testlerini bilir ve uygular.
2- Floresan antikor testlerini bilir ve uygular.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 2 16 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     206
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Desphande SS. Enzyme Immunoassays: From Concept to Product Development International Thomson Publishing

Ders ile ilgili dosyalar