Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Gazetecilik (doktora) > ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Üçüncü düzey GAZ 627 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FARUK TEMEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FARUK TEMEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Bilimsel araştırma yöntemlerinin felsefi arka planının ve tekniklerinin aktarılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bilimsel araştırma yöntemlerine esas oluşturan düşünsel arka plan ve sosyal bilimlerde araştırma yöntem ve tekniklerinin tartışıldığı bir ders niteliği taşımaktadır.

Dersin içeriği
1- Bilim nedir ? Tarihsel arka plan ve gelişim süreci.
2- Pozitivist Felsefe
3- Sosyal Bilimlerin oluşum süreci ve niteliği
4- Sosyal Bilimlerde çok kültürlü bakış
5- Bilimsel yöntemlere temel oluşturan felsefi arka plan
6- Araştırma Tasarımı, Nitel ve Nicel Yaklaşımların Ayrımları
7- Nicel Araştırma Yöntem ve Teknikleri
8- Nicel Araştırma Yöntem ve Teknikleri
9- Nicel Araştırma Yöntem ve Teknikleri
10- Nitel Araştırma Yöntem ve Teknikleri
11- Nitel Araştırma Yöntem ve Teknikleri
12- Nitel Araştırma Yöntem ve Teknikleri
13- SPSS, Maxqda ve Nvivo gibi programların temel kullanım becerileri
14- Genel Değerlendirme ve Süreç boyunca çeşitli yöntemlere göre yapılmış çalışmaların incelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma Yöntemlerine temel oluşturan felsefi arka planı kavrar.
2- Sosyal Bilimlerin oluşum sürecini ve yaklaşımlarını bilir.
3- Araştırma Tasarım bilgisini kazanır.
4- Çeşitli araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Gulbenkian Komisyonu- Sosyal Bilimleri Açın Brian Fay- Çağdaş Sosyal Bilimler Felsefesi / Çok Kültürlü Bir Yaklaşım
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar