Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE ETİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE ETİK Üçüncü düzey JFM 549 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ABDURRAHMAN EYMEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Talha TAŞKANAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -----
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bilimsel araştırmaların kapsamını, temellerini, rolünü ve bu alandaki araştırmacıların rollerini tanımlayabilmelerine; bilimsel araştırmalardaki geçerlik, güvenirlik ve etik konularını tanımlayabilmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin tanımı Yükseköğretim Kurulu Bilimsel ve Yayın Etiği Yönergesi ve ERÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü öğretimde bilimsel esas ve yöntemlere uygun metin oluşturmanın sağlanması ve etik kurallar ile araştırma yaparak ,alıntı yapmak için kullanılan programlar ile uygulama örnekleri.

Dersin içeriği
1- Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi ve Erciyes Üniversitesi Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesinin incelenmesi, Bilim, Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Yöntem Bilimsel Bilgiye Erişim Bilimsel Metinleri Okuma, Anlama ve Özetleme
2- Araştırma Yaklaşım-Desen ve Yöntemleri Araştırma Problemi Nedir, Nasıl Belirlenir? Veri Toplama Araçları Araştırmalarda Örnekleme Veri Analizi Bilimsel Araştırmalarda Geçerlik ve Güvenirlik
3- Bilimsel Düşünce Yöntemi, Araştırma Türleri ve Veri Toplama Yöntemleri Bilimsel Araştırma ve Metin Aktarmaları Nasıl Yapılır? Akademik Yazım - APA nedir? - Literatür Organizasyonu - Akademik Metin Organizasyonu Bilimsel Etik ve Araştırma Etiği - Kaynak göstermenin önemi ve anlamı - İntihal (Aşırmacılık)
4- Metin içi ve Dipnotlu Kaynak Gösterme Yöntemi Makale, tez vb. yazımı aşamasında kendi bilgi veritabanı oluşturmalarında, bibliyografik bilgilerin (örneğin kitaplar, dergiler, kataloglar, görsel veriler vb.) saklanmasında, yönetilmesinde ve verilerin bulunmasında
5- Yayın etiği kavramı ve yayın etiğinin temel ilkeleri Yayın etiği ihlalleri, Yazarlık hakkı sorunları Ülkemizde araştırma ve yayın etiği ile ilgili yasal mevzuatın değerlendirilmesi ve tartışılması Araştırma etik kurulları
6- Yayın etiğine aykırı örnek incelemeleri Öğrenci ödevleri ve projelerinde intihalleri ve usulsüz alıntıları engellemek amacıyla kullanılan web tabanlı sistem Turnitin üzerinden örnek rapor incelemeleri
7- Vize sınavı
8- Akademik çalışmalardaki intihalleri tespit etmek amacıyla kullanılan iThenticate programının tanıtılması ve uygulama örnekleri
9- Metin oluşturmada Bilgisayar Kullanımı ve internet Kaynaklarından Yararlanma Araştırma Raporunun Biçimsel Yapısı ve Bilimsel Metinde Dil Kullanımı Bilimsel Metinde Tablo Şekil ve Grafikler
10- Erciyes Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde belirlenen şekilde Tez Önerisi yazım kuralları çerçevesinde tez önerisi örneklerini inceleme
11- Uygulamalı olarak Tez önerisi yazma
12- Erciyes Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Uygulama Yönergesinin incelenerek Lisansüstü Tez Projeleri kapsamında örnek projeler üzerinden çalışma yapmak
13- Erciyes Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde belirlenen şekilde Tez Önerisi yazım kuralları çerçevesinde hazırlanan tez örneklerini inceleme
14- Erciyes Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde belirlenen şekilde Tez Önerisi yazım kuralları çerçevesinde hazırlanan tez örneklerini inceleme
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırmanın evrelerini uygular.
2- Topladığı verileri metnin amacı doğrultusunda analiz eder.
3- Araştırdığı kaynaklardan yaralanarak yeni metinler oluşturur.
4- Bilimsel yazım kurallarına uygun makale ve projeler geliştirir.
5- Alanı ile ilgili konularda bilimsel verileri değerlendirir.
6- -----
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar -----

Ders ile ilgili dosyalar