Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (yüksek Lisans) > MİLLİ MÜCADELE TARİHİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MİLLİ MÜCADELE TARİHİ II İkinci düzey TAR 550 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. TUĞBA KORHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MÜCAHİT ÖZÇELİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Birinci Dünya Savaşı sonrasında ülkesi işgal edilmek istenen Türk milletinin Misak-ı Milli ile belirlediği Türk vatanında yeniden egemen olmak için Mustafa Kemal Paşa önderliğinde yaptığı mücadeleyi her yönüyle ortaya koyabilmek.
Dersin tanımı Milli Mücadele Tarihi -II

Dersin içeriği
1- Sevr Antlaşması
2- Milli Mücadele’de Doğu Cephesi
3- Milli Mücadele’de Güney Cephesi
4- Milli Mücadele’de Batı Cephesi
5- İnönü Savaşları
6- Milli Mücadele Dönemi Dış Politika
7- Milli Mücadele’nin Mali Kaynakları
8- ARA SINAV
9- Eskişehir- Kütahya Savaşları
10- Sakarya Savaşı
11- Sakarya Savaşı sonrası gelişmeler
12- Büyük Taarruz
13- Mudanya Ateşkes Antlaşması
14- Lozan Antlaşması
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Analitik düşünme ve analojik değerlendirme yapabilmek.
2- Kendi tarihini ve kültürünü referans alabilecek öz güvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda kendi bilimsel problematiklerinin üstesinde gelerek bunları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
3- Tarihi meseleleri çözme ve ispata yönelik yeteneklerini geliştirmek.
4- Araştırma ve incelemeye yöneltmek.
5- Bilimsel düşünmeyi geliştirmek.
6- Sistemli ve mantıklı düşünmeyi öğretmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Milli Mücadele Makaleler, ATAM Yayınları 2. Fahri Belen, Türk Kurtuluş Savaşı, 3. Sabahattin Selek, Anadolu İhtilali 4. Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk
Yardımcı Kaynaklar 1. Milli Mücadele Makaleler, ATAM Yayınları 2. Fahri Belen, Türk Kurtuluş Savaşı, 3. Sabahattin Selek, Anadolu İhtilali 4. Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk

Ders ile ilgili dosyalar