Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > UZAY ARACI HABERLEŞMESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZAY ARACI HABERLEŞMESİ Birinci düzey UZM310 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT ONAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT ONAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Örgün
Dersin amacı Uzay Aracı Haberleşmesi dersinin amacı, öğrencilere uzay araçlarının iletişim sistemlerinin tasarımı, kurulumu, işletimi ve yönetimi ile ilgili temel kavramları ve teknikleri öğretmektir.
Dersin tanımı Uzay Aracı Haberleşmesi dersi, uzay araçlarının iletişim sistemlerinin temel prensipleri, haberleşme protokolleri, anten tasarımı, frekans bandı seçimi, veri aktarımı, modülasyon ve demodülasyon teknikleri, güvenlik ve sinyal işleme gibi konuları içerir.

Dersin içeriği
1- Uydu iletişimi temelleri
2- Haberleşme sistemlerinin mimarisi
3- Frekans bandı ve spektrum yönetimi
4- Anten tasarımı ve yönlendirme
5- Veri modülasyonu ve demodülasyonu
6- Uzay aracı veri aktarım protokolleri
7- Uzay aracı veri aktarım protokolleri
8- Vize
9- Sinyal işleme ve hata düzeltme
10- Yer istasyonları ve uzay aracı iletişimi
11- Yer istasyonları ve uzay aracı iletişimi
12- Yer istasyonları ve uzay aracı iletişimi
13- Uzay araçlarının haberleşme altyapısı ve sistem entegrasyonu
14- Uzay araçlarının haberleşme altyapısı ve sistem entegrasyonu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler, uzay araçlarının iletişim sistemlerinin temel prensiplerini anlayacaklar.
2- Öğrenciler, haberleşme protokolleri ve standartlarını öğrenerek uydu iletişimi ve uzay araçları arası haberleşme sistemlerini tasarlayabilecekler.
3- Öğrenciler, frekans bandı seçimi ve spektrum yönetimi konularında bilgi sahibi olacaklar.
4- Öğrenciler, uzay araçlarının haberleşme altyapısı ve sistem entegrasyonu süreçlerini yönetebilecekler.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 7 1 7
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 14 1 14
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar