Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İşletme (doktora) > DENETİM STANDARTLARI-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DENETİM STANDARTLARI-II Üçüncü düzey İŞL 606 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞABAN UZAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Şaban Uzay
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş. Görv. Selma Erdoğan
Dersin veriliş şekli Öğrenciden konuyu okumuş ve özetini çıkarmış olarak derse gelmesi beklenmektedir. Dersler sınıf ortamında yüz yüze eğitim şeklinde yapılmakla birlikte öğrenciden sunum yapması da istenmektedir.
Dersin amacı Bağımsız denetime yön veren bağımsız denetim standartlarının tanıtılmasıdır.
Dersin tanımı Bağımsız denetim finansal tabloları güvence verme amacıyla yapılır. Bağımsız denetimin amacına ulaşabilmesi için kabul edilmiş denetim standartlarına uygun gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Dersin içeriği
1- Denetimin çerçevesi
2- Denetimde genel ilkeler
3- Tarafların sorumlulukları
4- Riskin değerlendirilmesi
5- Değerlendirilmiş risklere karşılık verme
6- Ara sınav
7- Denetimin tamamlanması
8- Raporlama
9- Denetimle ilgili özel önemi olan konular
10- Denetimle ilgili özel önemi olan konular - devam
11- Türkiye'de bağımsız denetimin tarihi gelişimi
12- Türk Ticaret Kanununa göre bağımsız denetim
13- Kamu Gözetim Kurumunun bağımsız denetime ilişkin düzenlemeleri
14- Uygulama örnekleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dünyada bağımsız denetimin gelişimi
2- Türkiye'de bağımsız denetimin gelişimi
3- Bağımsız denetime yön veren standartlar
4- Bağımsız denetim ve meslek ahlakı kuralları
5- Bağımsız denetimin planlanması ve gerçekleştirilmesi
6- Bağımsız denetimin tamamlanması ve raporlama
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3- Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4- İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5- İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6- İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7- Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8- İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9- Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10- Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11- Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12- Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13- Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14- İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15- Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16- Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı - Nuran Cömert, Şaban Uzay, Seval Kardeş Selimoğlu, Süleyman Uyar, Uluslararası Denetim Standartları Kapsamında Bağımsız Denetim, Sakarya Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (SAÜSEM), 2013.
Yardımcı Kaynaklar - Ersin Güredin, Denetim ve Güvence Hizmetleri, Arıkan Yayınevi. - Hasan Kaval, IFRS / IAS Uygulama Örnekleri ile Muhasebe Denetimi, Gazi Kitabevi.

Ders ile ilgili dosyalar