Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET AKKURT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
X-ışını kristalografisinin ileri konularını öğrenmek
|
Dersin tanımı
|
Fotoğrafik ve difraktometrik kırınım yöntemleri, kırınım
verilerinin düzeltilmesi, yapısı faktörleri, tek-kristal yapı tayini
teknikleri, elektron yoğunluğu dağılımının açıklanması, en-küçük kareler arıtım yöntemi.
|
1- |
Fotoğrafik kırınım yöntemleri, Precesion yöntemi
|
2- |
Osilasyon yöntemi ve Weissenberg yöntemi
|
3- |
Difraktometrede kırınım verisi toplama yöntemleri
|
4- |
"
|
5- |
Kırınım verilerinin düzeltilmesi
|
6- |
"
|
7- |
Yapı Faktörleri
|
8- |
Arasınav
|
9- |
Kristal yapı çözüm teknikleri, (Direk yöntemler ve diğerleri)
|
10- |
“
|
11- |
Elektron yoğunluğu dağılımının açıklanması
|
12- |
“
|
13- |
En-küçük kareler arıtım yöntemi
|
14- |
“
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
X-Işını Kristalografisinin temellerinin öğretilmesi
|
2- |
X-Işını Kırınımı kullanarak deneysel yöntemleri açıklamak
|
3- |
-
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
9
|
126
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
3
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1)Crystallographic Instrumentation, L. A Aslanov, G. V. Fetisov, and J.A.K. Howard, OUP/International Union of Crystallography,
1. Baskı (1998).
2)Direct Phasing in Crystallography, Fundamentals and Applilcations, Carmello Giacovazzo, IUCR, Oxford University Press (1998).
3)X-ray Structure Determination, A practical guide, 2 nd edition, G.
H. Stout and L. H. Jensen (1989).
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Fundamentals of Crystallography, Edited by C. Gizcovazzo, Oxford Science Publications, 1. Baskı (1992)
|
|