Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > MODÜL TEORİSİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MODÜL TEORİSİ-I İkinci düzey MAT 655 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HİMMET CAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders, soyut cebirdeki daha ileri konulara öğrenciyi hazırlamak için modül teorisinde ileri düzeydeki konuları verir.
Dersin tanımı Modül teorisinin temel konuları.

Dersin içeriği
1- Permütasyon grupları ve orbitler
2- altgruplar ve konjüge sınıfları
3- Koset temsilcileri
4- Abeliyan gruplar ve çaprım grupları
5- Direkt çarpımlar
6- Yarı-direkt çarpımlar
7- Homomorfizmler
8- Lineer dönüşümler
9- Grupların temsilleri
10- Cebirler
11- Grup cebirleri
12- Modüller
13- Tensör çarpımları
14- Yarı-basit modüller
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Grup teorisinin temel kavramlarını edinme
2- Homomorfizm ve lineer dönüşümleri anlama
3- Reprezantasyon teorisinin temel özelliklerini öğrenme
4- Cebir kavramlarını pekiştirme
5- Modül teorisinin temel kavramlarını anlama
6- Bir modülün yarı-basit modül olup olmadığını anlama
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı C. W. Curtis, I. Reiner, Representation theory of finite groups and associative algebras, John Wiley and Sons, 1962.
Yardımcı Kaynaklar W. Ledermann, Introduction to group characters, Cambridge University Press, 1989.

Ders ile ilgili dosyalar