Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > DİÜRETİKLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİÜRETİKLER İkinci düzey VFT 553 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. BİLAL CEM LİMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FERİDE KOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Diüretik ilaçlar ve kullanımı hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Diüretik ilaçlar (idrar söktürücü), hipertansiyon tedavisine yardımcı olmak amacıyla idrar atılımını kolaylaştıran ve fazlalaştıran ilaçlardır. Kan basıncını düşürmek için vücutta tutulan fazla sıvıyı uzaklaştırmak amacıyla kullanılırlar

Dersin içeriği
1- Böbreğin yapısı ve idrar oluşum mekanizması
2- Diüretikler hakkında genel bilgi
3- Diüretiklerin sınıflandırılması
4- Su ve osmotik maddeler
5- Karbonik anhidrazın etkinliğini engelleyenler I
6- Karbonik anhidrazın etkinliğini engelleyenler II
7- Kıvrım işeticileri
8- Ara sınav
9- Aldesteron antagonistleri
10- Sodyum kanalını engelleyenler ve diğer ilaçlar
11- Kullanılma durumuna göre ilaç seçilmesi
12- İdrar pH'sını değiştiren maddeler
13- İdrar tutamama durumu ve kullanılan ilaçlar
14- İdrar tutukluluğu durumu ve kullanılan ilaçlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler idrar oluşum mekanizmasını bilir
2- Öğrenciler Tiazid Grubu Diüretikleri bilir
3- Öğrenciler Kıvrım Diüretikleri bilir
4- Öğrenciler Potasyum Tutucu Diüretikleri bilir
5- Öğrenciler Osmotik Diüretikleri bilir
6- Öğrenciler Karbonik Anhidraz İnhibitörlerini bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Veteriner Toksikoloji, Kaya S, Pirinçci İ, Bilgili A editör (2002)
Yardımcı Kaynaklar Tıbbi Farmakoloji, Kayaalp O, editör (2002)

Ders ile ilgili dosyalar