Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SANATTA YENİ ARAYIŞLAR |
İkinci düzey |
RES511.2 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. ÖZLEM GÖK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. AHMET ALBAYRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
sunuş
|
Dersin amacı
|
Modernizm sonrasında sanat alanındaki dönüşümlerin irdelenmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Modernizm ve postmodernizmin sanatsal dönüşüm yollarının keşfedilmesini sağlar.
|
1- |
Modernizmin kökenleri.
|
2- |
Modernizmin sanata yansımaları.
|
3- |
Postmodernizmin kökenleri.
|
4- |
Postmodernizmin sanata yansımaları.
|
5- |
Postmodern kavramlar: Parodi, pastiş, paradoks,metafor ve metonim.
|
6- |
Postmodern kavramlar: Yorumbilim, ironi, şizofroni, insansızlaştırma, semiyotik..
|
7- |
Postmodernizm ve teknoloji.
|
8- |
Yeni medya nedir?
|
9- |
Çağdaş Sanat Anlayışları ve sanatçılar.
|
10- |
Çağdaş sanat kavramları.
|
11- |
Çağdaş Sanatçıların ele aldıkları konular: Göç, etnisite, kültürel kimlik, bireyötesilik, cinsiyet, şiddet..
|
12- |
Çağdaş sanatta yeni yaklaşımların semiyotik yaklaşımlarla okunması.
|
13- |
Çağdaş sanatta yeni yaklaşımların semiyotik yaklaşımlarla okunması.
|
14- |
-
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Modernizm ve postmodernizmin ele aldıkları anlayışların kuramsal kapsam ve boyutlarını yazılı ve sözlü biçimde ifade edebilme.
|
2- |
Çağdaş sanatın kökenlerine ilişkin görüşleri söyleyebilme, ilgili kavramları sanatçıların yapıtlarındaki bağlam-larıyla sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilme.
|
3- |
Çağdaş sanatçıların kullandıkları teknik, malzeme ve araçların dilini inceleyebilme, yöntemlerini sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilme becerilerini göstermek.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
4
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
4
|
4
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
5
|
5
|
Araştırma
|
4
|
8
|
32
|
Toplam iş yükü
|
|
|
120
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mehmet Yılmaz, Modernden Postmoderne Sanat, Ütopya yay.
Rıfat Şahiner, Sanatta Postmodern Kırılmalar ya da Modernin Yapıbozumu, Yeni İnsan Yayınevi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Levent Çalıkoğlu, Çağdaş Sanat Konuşmaları 1-2-3, Yapı Kredi Yayınları
Paul Klee, Çağdaş Sanat Kuramı, Dost Kitabevi
Kolektif, Çağdaş Sanat Nedir?, İletişim Yayıncılık
Ahu Antmen, Kimlikli Bedenler, Sel Yayıncılık
Susie Hodge, Gerçekten Bilmeniz Gereken 50 Sanat Fikri, Domingo Yayınevi
Christopher Butler, Modernizm, Dost Kitabevi
Steven Best, Douğlas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları
Güzin Yamaner, Postmodernizm ve Sanat, algı yay.
|
|