Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. DAVUT BAYRAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. DAVUT BAYRAM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. DAVUT BAYRAM
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Yetiştiricilik hakkında pratik bilgiler verilir.
|
Dersin tanımı
|
KOYUNCULUKTA SÜRÜ İDARESİ VE PRATİK YETİŞTİRME İŞLERİ
|
1- |
Bilgisayarlı sürü idaresi programları: Bilgisayarlı sürü idaresi için geliştirilen paket programlar, sürü idaresi paket programlarının içerikleri ve fonksiyonları, kullanımı ve elde edilen sonuçların yorumlanması
|
2- |
Koyunlarda döl verimini arttırma yöntemleri: Döl verimini etkileyen faktörler, çevre ve genotipin ıslahı, hızlandırılmış kuzulatma yöntemleri
|
3- |
Koyunlarda süt verimini arttırma yöntemleri: Süt verimini etkileyen faktörler, çevre ve genotipin ıslahı
|
4- |
Kuzu besisi
|
5- |
Islah Stratejileri
|
6- |
Döl verimine ilişkin yönetim problemleri ve çözümleri
|
7- |
Süt verimine ilişkin yönetim problemleri ve çözümleri
|
8- |
tesisler, ekipmanlar ve yasal düzenlemeler
|
9- |
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Koyunculuk işletmelerinde verimliliği arttırıcı güncel yetiştirme ilkelerini açıklayabilme ve sorunları tanımlayabilme
|
2- |
Koyun yetiştiriciliğinde yetiştirme ilkelerini açıklayabilme ve sorunları tanımlayabilme
|
3- |
Bilgisayarlı sürü idaresi programlarının önemini kavrayabilme
|
4- |
Süt verimine ilişkin yönetimsel problemleri açıklayabilme
|
5- |
Türkiye’de koyun ıslahının önemini kavrayabilme
|
6- |
Koyun yetiştiriciliğinde son gelişmeleri açıklayabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
4
|
4
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
5
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
8
|
8
|
Laboratuvar
|
1
|
1
|
1
|
Arazi çalışması
|
5
|
5
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
105
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|