Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Anatomi (doktora) > VİRUSLARA BAĞLI HÜCRE TRANSFORMASYONLARI VE ONKOLOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VİRUSLARA BAĞLI HÜCRE TRANSFORMASYONLARI VE ONKOLOLOJİ Üçüncü düzey VMB 527 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ İBRAHİM SÖZDUTMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ İBRAHİM SÖZDUTMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin amacı onkojen virusları öğretmektir
Dersin tanımı Bu ders onkojenik özellik gösteren virüsleri içermektedir.

Dersin içeriği
1- Onkojenite tanımı ve mekanizmaları
2- Virüs- tümör etkileşimleri
3- Onkojenik DNA virüsleri
4- Onkojenik DNA virüsleri
5- Onkojenik DNA virüsleri
6- Onkojenik DNA virüsleri
7- Onkojenik DNA virüsleri
8- Onkojenik DNA virüsleri
9- Onkojenik RNA virüsleri
10- Onkojenik RNA virüsleri
11- Onkojenik RNA virüsleri
12- Onkojenik RNA virüsleri
13- Onkojenik RNA virüsleri
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Onkojenite oluşum mekanizmalarını bilir.
2- Onkojenik DNA virüslerinin bilir.
3- Onkojenik RNA virüslerinin bilir.
4- Virüs tümör etkileşimlerini bilir.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
3- Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 14 42
Sunum / Seminer hazırlama 3 14 42
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Oncogenic Viruses. Ludwik Gross Pergamon Press, 1983 -

Ders ile ilgili dosyalar