Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YAPAY SİNİR AĞLARI- II |
Üçüncü düzey |
BİM 502 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Herhangi bir ön şart bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALPER BAŞTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ALPER BAŞTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bulanık mantığa giriş bulanık küme teorisinin anlaşılması, bulanık çıkarım sistemlerinin anlaşılması
|
Dersin tanımı
|
Bulanık çıkarım sistemlerinin mühendislikteki uygulmalarının öğretilmesi
|
1- |
Giriş
|
2- |
Bulanık Mantığın Temel Kavramları
|
3- |
Bulanık Kümeler
|
4- |
Bulanık İlişki, Bulanık Grafikler ve Bulanık Aritmetik
|
5- |
Bulanık Kurallar eğer-öyleyse
|
6- |
Mamdani Tipi Bulanık Çıkarım
|
7- |
Sugeno Tip Bulanık Çıkarım
|
8- |
Vize sınavı
|
9- |
Bulanık Mantık Uygulamaları
|
10- |
Yapay sinir ağları ve bulanık mantık
|
11- |
Karar Verme Sistemleri
|
12- |
Adaptif Öğrenme
|
13- |
ANFIS - 1
|
14- |
ANFIS - 2
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
2- |
İhtiyaçları karşılayacak sistem tasarımı
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
4- |
Yazılım Geliştirilmesi
|
5- |
Literatür takibi yapabilme
|
6- |
Bulanık Çıkarım sistemlerinin mühendislik problemlerine uygulanması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
5
|
35
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
7
|
1
|
7
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
7
|
5
|
35
|
Toplam iş yükü
|
|
|
191
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
65
|
Kısa sınav
|
7
|
35
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Jyh-Shing Roger Jang, Chuen-Tsai Sun and Eiji Mizutani, Neuro-Fuzzy and Soft Computing: A Computational Approach to Learning and Machine Intelligence, Prentice Hall, 1997.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Timothy J. Ross, Fuzzy Logic with Engineering Applications, Wiley, 2010.
|
|