Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tarim Bilimleri ve Teknolojileri(yl.ing) > DİL EDİNİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİL EDİNİMİ İkinci düzey ELIN279 3 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. BİLAL GENÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ PELİN İRGİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ PELİN İRGİN
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dil edinimi
Dersin tanımı Dil edinimi

Dersin içeriği
1- Dil edinimine giriş
2- İkinci dil öğrenimi
3- Chomsky universal grammar
4- İkinci dil öğretimine bireysel farklılıklar
5- İkinci dil öğretimine bireysel farklılıklar
6- SLL açıklama
7- Vize
8- SLL sınıflarında dil öğrenme ve öğretim sürecini gözlemleme
9- SLL sınıflarında dil öğrenme ve öğretim sürecini gözlemleme
10- Sınıfta ikinci dil öğretimi
11- Sınıfta ikinci dil öğretimi
12- Dil öğretimi üzerine populer fikirler
13- Dil öğretimi üzerine populer fikirler
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler dilsel ve kültürel öğrenmeye yönelik planlama yapabilir.
2- Öğrenciler yapısal veri toplar, oraganize eder ve bu verileri analiz edebilir.
3- Öğrencier kültürel veriler toplar, oraganize eder ve bu verileri analiz edebilir.
4- Öğrenciler çok dilli toplumlarda dil gelişimi için etkili değişkenleri tanımlayablir ve ayırt eder.
5- Sınıf ortamında ikinci dil öğretimi üzerine yorum yapabilir.
6- Birinci dil ve ikinci dil öğretimi üzerine analiz yapabilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 6 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     140
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Patsy Lightbown and Nina Spada (1993) Oxford: Oxford University Press Pp. 135. ISBN 0-19437-168-7
Yardımcı Kaynaklar The Handbook of Applied Linguistics Edited by Alan Davies and Catherine Elder.

Ders ile ilgili dosyalar