Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Çevre Mühendisliği (doktora) > KUYRUK SİSTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KUYRUK SİSTEMLERİ Üçüncü düzey BİM 520 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERKAN ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SERKAN ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Kuyruk sistem teoreminin öğretilmesi
Dersin tanımı Kuyruk sistemleri, Rastgele süreçler, M/M/I Kuyruk sistemleri, Markov kuyrukları, M/G/I Kuyruk sistemleri

Dersin içeriği
1- Kuyruk Sistemlerine Giriş
2- Rastgele süreçler
3- Rastgele süreçler
4- M/M/I: Klasik Kuyruk Sistemleri
5- M/M/I: Klasik Kuyruk Sistemleri
6- M/M/I: Klasik Kuyruk Sistemleri
7- M/M/I: Klasik Kuyruk Sistemleri
8- Markov kuyrukları
9- Markov kuyrukları
10- Markov kuyrukları
11- M/G/I Sistemleri
12- M/G/I Sistemleri
13- M/G/I Sistemleri
14- M/G/I Sistemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kuyruk sistemleri temel kavramlarının öğrenilmesi
2- Rastgele süreçlerin öğrenilmesi
3- Klasik kuyruk sistemlerinin öğrenilmesi
4- M/M/I kuyruk sistemlerinin öğrenilmesi
5- Markov kuyruk sistemlerinin öğrenilmesi
6- M/G/I kuyruk sistemlerinin öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
2- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
6- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
7- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
8- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
9- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 6 42
Ödevler 2 12 24
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 1 5 5
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 5 35
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Queueing Systems, Leonard Kleinrock
Yardımcı Kaynaklar Queueing Analysis, Hideaki Takagi

Ders ile ilgili dosyalar