Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. DERYA KARABULUT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ayhan ATASEVER, Doç. Dr. Latife ÇAKIR BAYRAM, Yrd. Doç. Dr. Duygu YAMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Uygulama
|
Dersin amacı
|
Kesitler için dokuların hazırlanması (tespit, dekalsifikasyon ve yumuşatma yöntemleri, dokuların dehidrasyonu, şeffaflandırılması ve blokların hazırlanması); doku kesitlerinin hazırlanması; rutin ve özel boyama yöntemleri; bağ dokunun sitoplazmik granülleri; hematolojik ve nüklear elementleri; yağ ve lipitlerin, karbonhidrat ve mukoproteinlerin, pigment ve minerallerin, sinir hücrelerinin ve sinir ipliklerinin, bakterilerin, mantarların ve inklüzyon cisimciklerinin boyama yöntemleri verilecektir. Öğrenilen bu bilgiler patoloji laboratuarında uygulayabilme ve kullanabilme yeteneği kazanmak.
|
Dersin tanımı
|
Dokuların tespiti, dekalsifikasyon ve yumuşatma yöntemleri, dokuların dehidrasyonu, şeffaflandırılması ve blokların hazırlanması; doku kesitlerinin hazırlanması; rutin ve özel boyama yöntemleri; bağ dokunun sitoplazmik granülleri; hematolojik ve nüklear elementleri; yağ ve lipitlerin, karbonhidrat ve mukoproteinlerin, pigment ve minerallerin, sinir hücrelerinin ve sinir ipliklerinin, bakterilerin, mantarların ve inklüzyon cisimciklerinin boyama yöntemleri.
|
1- |
Doku tespit yöntemleri
|
2- |
Doku tespit yöntemleri
|
3- |
Dokuların dehidrasyonu, şeffaflandırılması ve blokların hazırlanması
|
4- |
Dokuların dehidrasyonu, şeffaflandırılması ve blokların hazırlanması
|
5- |
Blokların hazırlanması
|
6- |
Doku kesitlerinin hazırlanması
|
7- |
Rutin boyama yöntemi
|
8- |
Rutin boyama yöntemi
|
9- |
Özel boyama yöntemi
|
10- |
Özel boyama yöntemi
|
11- |
Bağ dokunun sitoplazmik granülleri
|
12- |
Hematolojik ve nüklear elementleri
|
13- |
Yağ boyama metotları
|
14- |
Karbonhidrat ve mukoprotein boyama metodları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Rutin doku takibinde dokuların hazırlanması,tespit, dekalsifikasyon ve yumuşatma yöntemleri, dokuların dehidrasyonu, şeffaflandırılması ve blokların hazırlanma prensiplerini teorik ve uygulamalı olarak öğrenmek.
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
3
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
MANUAL OF HISTOLOGIC STAINING METHODS OF THE ARMED FORCES INSTITUTE OF PATHOLOGY
|
Yardımcı Kaynaklar
|
MANUAL OF HISTOLOGIC STAINING METHODS OF THE ARMED FORCES INSTITUTE OF PATHOLOGY
|
|