Ön koşul dersleri
|
Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KANBER KARA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. EROL BAYTOK, PROF. DR. BERRİN K. GÜÇLÜ, PROF. DR. OSMAN KÜÇÜK, PROF. DR. KANBER KARA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. SENA YILMAZ
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze sunum, soru cevap anlatım
|
Dersin amacı
|
Tavşan, Vizon ve Diğer Deney Hayvanlarının Beslenmeleri Hakkında Bilgi Vermek
|
Dersin tanımı
|
Tavşan, Vizon ve Diğer Deney Hayvanlarının Beslenmelerinin Hayvan Beslemedeki Önemi
|
1- |
Tavşan Beslemeye Giriş
|
2- |
Tavşanlarda Beslenme.(Erkek ve Kurudaki tavşanların beslenmesi ,Gebelerin Beslenmesi vs.)
|
3- |
Tavşanlarda Beslenme.(Erkek ve Kurudaki tavşanların beslenmesi ,Gebelerin Beslenmesi vs.)
|
4- |
Tavşanlarda Enerji ve Besin Madde Gereksinimleri
|
5- |
Tavşan Beslemede Kullanılan Yem maddeleri.
|
6- |
Angora Tavşanlarının Beslenmesi
|
7- |
Vizonlarda beslenmeye giriş
|
8- |
Vizonlarda Enerji Ve Besin Madde Gereksinimleri.
|
9- |
Vizon Yemleri.
|
10- |
Damızlık ve Yavru Vizonların Beslenmesi.
|
11- |
Damızlık ve Yavru Vizonların Beslenmesi.
|
12- |
Ara Sınav
|
13- |
Laboratuar Hayvanı Üretiminde Etkili Fiziksel Faktörlerin Beslenme ile Olan İlişkisi.
|
14- |
Laboratuar Hayvanı Üretiminde Etkili Fiziksel Faktörlerin Beslenme ile Olan İlişkisi.
|
15- |
Beslenmenin Viral, Bakteriyel, Paraziter Hastalıklara Predispoze Etkisi.
|
16- |
Laboratuar Hayvanlarının Beslenmesi İçin Rasyon Hazırlanması
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tavşanlarda Beslenme.(Erkek ve Kurudaki tavşanların beslenmesi ,Gebelerin Beslenmesi vs.)hakkında bilgi sahibi olması
|
2- |
Tavşan Beslemede Kullanılan Yem maddeleri hakkında bilgi sahibi olması
|
3- |
Angora Tavşanlarının Beslenmesi hakkında bilgi sahibi olması
|
4- |
Vizonlarda beslenmeye hakkında bilgi sahibi olması
|
5- |
Damızlık ve Yavru Vizonların Beslenmesi.
|
6- |
Laboratuar Hayvanı Üretiminde Etkili Fiziksel Faktörlerin Beslenme ile Olan İlişkisi hakkında bilgi sahibi olması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
|
|
2- |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
|
|
3- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
|
|
4- |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
|
5- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
|
|
7- |
Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
|
|
8- |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997:Hayvan Besleme. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
NAZLIGÜL, A., 1998:Laboratuar Hayvanları Yetiştiriciliği. Adnan Menderes Üniversitesi Veteriner Fakültesi Zootekni Anabilim Dalı
|
|