Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
R YAZILIMINA GİRİŞ |
Üçüncü düzey |
SBE 517 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Uygulamalı
|
Dersin amacı
|
Bu derste son yıllarda en çok kullanılan açık kodlu istatistik program olan R program öğrencilere kavratılmaya çalışılacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Açık kodlu istatistik program olan R programının; matığı ;programda ihtiyaç duyulan paketlerin yüklenmesi ; istatistiksel analizlere ait paket kullanımı; grafik hazırlanması, similasyon çalışmalrında kullanılan kuramsal dağılımlara ait verilerin üretilmesi ayrıntılı olarak anlatılır.
|
1- |
R Program kurulumu ve temel paketlerin programa yüklenmesi.
|
2- |
R Programlama Dilinin Esasları-1 (Vektörler, Matrisler, Listeler, Elektronik Tablolar)
|
3- |
R Programlama Dilinin Esasları-1 (Vektörler, Matrisler, Listeler, Elektronik Tablolar)
|
4- |
Veri Manipülasyonu, Yeniden Düzenlenmesi ve Farklı Programlardan Veri Aktarımı-1
|
5- |
Veri Manipülasyonu, Yeniden Düzenlenmesi ve FarklımProgramlardan Veri Aktarımı-2
|
6- |
R''da Fonksiyon Kullanımı
|
7- |
R''da Tanımlayıcı statistiksel Analizler
|
8- |
R Grafiklerine Genel Bakış
|
9- |
Standart ve leri Düzey Grafik Fonksiyonları
|
10- |
Kuramsal Dağılımlar ve Yapay Veri Üretilmesi-2
|
11- |
Hipotez Testleri-1-2
|
12- |
R''da Basit Doğrusal Regresyon Analizi ve Uygulamaları
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
SUNUMLAR
|
2- |
YAPILAN SUNUMLARIN RAPORLANMASI
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
6
|
6
|
36
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
6
|
6
|
36
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
178
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. W.N. Veneables, D.M. Smithand the R
Development Core Team, An Introduction to R, R
project, 2008
2. Michael J. Crawley, The R Book, John Wiley &
Sons Inc., 2007.
3. Joaquim P.Marques de Sa, Applied Statistics
Using SPSS, STATISTICA, MATLAB and R, Springer
Berlin Heidelberg, New York,2007.
4. Brian S. Everitt, An R and S-Plus Companion to
Multivariate Analysis, Springer-Verlag London
Linmited, 2005.
5. Robert Gentleman et al., Bioinformatics and
Computational Biology Solutions Using R and
Bioconductor, 2005
6. Phil Spector, Data Manipulation with R, Springer-
Verlag, 2008
7. Peter Delgaard, Introductry Statistics with R,
Springer-Verlag, 2002
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|