Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > RUMİNANTLARDA ÖN MİDELER VE ABOMASUM HASTALIKLARININ KLİNİK MUAYENE YÖNTEML
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUMİNANTLARDA ÖN MİDELER VE ABOMASUM HASTALIKLARININ KLİNİK MUAYENE YÖNTEML Üçüncü düzey VİH 627 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. VEHBİ GÜNEŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. VEHBİ GÜNEŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin amacı RUMİNANTLARDA ÖN MİDE VE ABOMAZUM HASTALIKLARINDA MUAYENE YÖNTEMLERİNİN ÖĞRETİLMESİDİR.
Dersin tanımı Bu ders ruminantların rumen, retikulum, omazum ve abomazum hastalıklarını öğreten derstir.

Dersin içeriği
1- RUMEN FİZYOLOJİSİ
2- RUMENİN KLİNİK MUAYENESİ
3- RUMEN İÇERİĞİNİN MUYENESİ
4- RETİKULUMUN KLİNİK MUAYENESİ
5- OMAZUMUN MUAYENESİ
6- ABOMAZUM FİZYOLOJİSİ
7- ABOMAZUMUN MUAYENESİ 1
8- ABOMAZUMUN MUAYENESİ 2
9- SINAV
10- ÖN MİDELERİN ULTRASONOGRAFİK MUAYENESİ 1
11- ÖN MİDELERİN ULTRASONOGRAFİK MUAYENESİ 2
12- ÖN MİDELERİN ULTRASONOGRAFİK MUAYENESİ 3
13- ABOMAZUMUN ULTRASONOGRAFİK MUAYENESİ 1
14- ABOMAZUMUN ULTRASONOGRAFİK MUAYENESİ 2
15- ABOMAZUMUN ULTRASONOGRAFİK MUAYENESİ 3
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenci ruminantların rumen, retikulum, omazum ve abomazum hastalıkları öğrenir.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 16 3 48
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Gül Y., 2002. Geviş Getiren Hayvanların İç Hastalıkları, Özkan Matbaacılık Ltd. Şti., Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Alaçam E., Şahal M., 1997. Sığır Hastalıkları, Medisan, Ankara. Smith B.P., 1996. Large Animal Internal Medicine, Mosby, London, Boston, Philadelphia. Ok, M. 2005. Veteriner Nöroloji. Selçuk Üniversitesi Basımevi-Konya Tarık Bilal, 2013, Sığır Hastalıkları

Ders ile ilgili dosyalar