Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TV YAYINCILIĞI |
Birinci düzey |
RTS232 |
Zorunlu |
4 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ONUR ÖNÜRMEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ONUR ÖNÜRMEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans,
Görsel materyal izleme ve tartışma
|
Dersin amacı
|
Bu ders televizyon program yapım süreci, TV program türleri ve program türlerinin temel özelliklerini öğretmeye yöneliktir
|
Dersin tanımı
|
Bir televizyon programın yapım unsurlarının ve sürecinin anlatıldığı temel bir derstir. Televizyon yapısı ve TV program türleri, program önerisi hazırlama, yapım aşamasından çekim aşamasına kadar olan prodüksiyon çalışmaları, TV metni hazırlama, programın çekim aşamaları, görev tanımları, teknik yapım kadrosunun oluşturulması dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
1- |
Dünyada ve Türkiye''''de Televizyon yapısı, TV''''nin sosyo-ekonomik özellikleri
|
2- |
Televizyonun içerik ve biçimsel yapısı
|
3- |
İzleyici ve TV ilişkisi
|
4- |
TV program türünün belirlenmesi, TV program yapım süreci
|
5- |
TV programında yaratıcı ekip elemanlarının görev ve özelliklerinin örnek program ve kişiler üzerinden anlatılması
|
6- |
TV Program fikrinin geliştirme sürecinin aşamaları
|
7- |
TV Programı Formatı oluşturma ve öneri formu hazırlama - I
|
8- |
TV Programı Formatı oluşturma ve öneri formu hazırlama - II
|
9- |
Yapım öncesi süreçler, TV Programında Teknik ekip görev ve sorumlulukları
|
10- |
TV programı metni yazma
|
11- |
Eğitim Programları, Söyleşi Programları, Müzik, Eğlence, Yarışma programları
|
12- |
Açık Oturum ve Tartışma programları, Haberler ve haber programları
|
13- |
TV- belgeselleri, TV- dramaları, TV dizileri ve serialler
|
14- |
Genel Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Televizyonun yapısal özelliklerini öğrenir
|
2- |
Televizyon programı fikri oluşturur, Bir televizyon programında bütçe, planlama ve akış unsurlarını oluşturabilir.
|
3- |
Bir fikri yaratıcı ve teknik açıdan TV programına çevirebilir
|
4- |
Televizyon program öneri formu oluşturabilir
|
5- |
Televizyon izleyicisinin yapısı ve beklentilerini çerçevesinde hedef kitle belirleyebilir
|
6- |
Televizyon Program Türlerini ve iç yapısını öğrenir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
8
|
8
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
3
|
15
|
45
|
Toplam iş yükü
|
|
|
119
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mutlu,E:(1995)Televizyonda program yapımı, Ankara Üniv. İletişim Fak. Yayınları, Ankara
Gökçe, G:(1997)Televizyonda program yapımcılığı ve yönetmenliği, Der yayınları, İstanbul
Cereci, S:(2001)Televizyonda program yapımı, Metropol yayınları, İstanbul
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok.
|
Ders ile ilgili dosyalar
|
|
İndir
| | Ders başladıktan sonra sınıfa öğrenci alınmayacaktır. |
|
|