Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖLÇME BİLGİSİ |
Üçüncü düzey |
GZM107 |
|
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOKTUR.
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İHSAN SERKAN VAROL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SİNAN GERÇEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. HASAN ALİ İRİK
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK ANLATIM VE ARAZİ UYGULAMALARI
|
Dersin amacı
|
ÖLÇME BİLGİSİNİ ÖĞRENMEK, BİR YERİN ALANINI, EĞİMİNİ, KOORDİNATLARINI, YÜKSEKLİKLERİNİ BULMAYI VE UYGULAMADA KULLANABİLMEYİ ÖĞRETMEKTİR.
|
Dersin tanımı
|
ÖLÇME BİLGİSİNİN TANIMINI, KULLANDIĞI METOTLARI VE ALETLERİN ANLATILMASIDIR.
|
1- |
ÖLÇME BİLGİSİNİN TANIMI VE KULLANILDIĞI YERLER VE ALANLAR HAKKINDA BİLGİLER
|
2- |
UZUNLUK, AÇILAR, ALANLAR VE HACİM BİLGİLERİ VE ARALARINDAKİ DÖNÜŞÜMLER
|
3- |
ÖLÇMEDE HATA KAVRAMI
|
4- |
ÖLÇMEDE KULLANILAN TEMEL ALET VE EKİPMANLARIN TANITIMI VE BUNLARLA YAPILAN İŞLEMLER
|
5- |
HERON YÖNTEMİ İLE ALAN HESABI
|
6- |
IŞINSAL YÖNTEM İLE ALAN HESABI
|
7- |
GAUSS YÖNTEMİ İLE ALAN HESABI
|
8- |
ELLİNG YÖNTEMİ İLE ALAN HESABI
|
9- |
NİVO ALETİ TANITIMI, ALETİN TESVİYESİNİN YAPILMASI VE ALET İLE YAPILACAK AÇI VE YÜKSEKLİK OKUMALARI
|
10- |
NİVELMAN KAVRAMI, NOKTA NİVELMANI YAPILMASI
|
11- |
BOYUNA PROFİL NİVELMANI
|
12- |
ENİNE PROFİL NİVELAMNI
|
13- |
-
|
14- |
-
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
ÖLÇME BİLGİSİNİN ANLAMINI VE KULLANILDIĞI ALANLARI BİLİR.
|
2- |
AÇILAR, UZUNLUKLAR, ÖLÇEKLER İLE İLGİKLİ PROBLEMLERİ ÇÖZEBİLİR.
|
3- |
ALAN HESABINI YAPABİLİR.
|
4- |
GAUSS YÖNTEMİ İLE ALAN HESABI YAPABİLİR
|
5- |
HERON YÖNTEMİ İLE ALAN HESABI YAPABİLİR
|
6- |
THOMSON YÖNTEMİ İLE ALAN HESABI YAPABİLİR
|
7- |
NİVO ALETİNİ KULLANABİLİR, ALET YARDIMIYLA YAPILACAK İŞLEMLERİ ARAZİDE TATBİK EDER VE BÜRO İŞLEMLERİNİ YAPABİLİR.
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
1
|
13
|
Ödevler
|
6
|
1
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
6
|
2
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
75
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ARAZİ ÖLÇME BİLGİSİ
|
Yardımcı Kaynaklar
|
TOĞOĞRAFYA
|
|