Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ATOMİK SPEKTROSKOPİ |
İkinci düzey |
EAK 503 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ERKAN YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SİBEL SARAÇOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı; atomik absorpsiyon spektrometrisi, atomik emisyon spektrometrisi, plazma atomik emisyon, atomik floresans spektrometrisi, kütle spektrometrisi, indüktif eşlemeli plazma kütle spektrometrisi, X-ışınları yöntemlerinin teorik ve pratik kavramlarını öğrencilere öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Atomik spektroskopisi, atomik absorsiyon spektrometrisi, atomik emisyon spektrometrisi, atomik floresans spektrometrisi, plazma atomik emisyon spektrometrisi, indüktif eşlemeli plazma kütle spektrometrisi ve X-ışınları yöntemlerinin teorisi ve uygulamaları
|
1- |
Spektroskopiye giriş
|
2- |
Atomik spektroskopinin teorisi
|
3- |
Atomik absorpsiyon spektrometresi
|
4- |
Kalibrasyon Eğrileri
|
5- |
Atomik absorpsiyon spektrometrisi: Zemin düzeltme, hidrür teknikleri ve soğuk buhar
|
6- |
Atomik emisyon spectrometrisi: Alevli atomik emisyon ve plazma atomik emisyon
|
7- |
ARA SINAV
|
8- |
Atomik emisyon spektrometrisi: Alet ve plazma kaynakları
|
9- |
Plazmalarda görülen girişim etkileri ve zemin düzeltme
|
10- |
Atomik floresans spektrometrisi
|
11- |
Kütle spektrometrisi.
|
12- |
Indüktif eşlemeli plazma kütle spektrometrisi.
|
13- |
X-ışınları yöntemleri.
|
14- |
Toplam yansıtmalı X-ışınları floresans spektrometri and PIXE.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dersin sonunda öğrenciler spektroskopi kavramını açıklar
|
2- |
Spektroskopik yöntemlere örnekler verir
|
3- |
Atomik Spektroskopik yöntemleri ve uygulamalarını kavrar
|
4- |
Spektroskopik yöntemleri karşılaştırma
|
5- |
Metal analizinde atomik spektroskopinin uygulamaları
|
6- |
Atomik spektroskopinin uygulamalarının anlaşılması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
4
|
6
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
6
|
24
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
196
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
E.Kılıç, F. Köseoğlu, H. Yılmaz, Enstrümantal Analiz, Bilim Yayıncılık, Ankara
|
|