Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TARIM MAKİNALARI PRENSİPLERİ |
Birinci düzey |
BM302 |
Zorunlu |
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CEVDET SAĞLAM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. CEVDET SAĞLAM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. NECATİ ÇETİN
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
Tarım makinaları ve tarımsal mekanizasyonla ilgili temel kavramla, tarımda makinalaşma, , tarım makinalarında güç iletim düzenleri, güç makinları ve tarım taraktörleri ile ilgili genel bilgi çalışma prensiplerinin öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
Tarımda makinalaşma ve mekanizasyon planlaması, tarım makinalarında güç iletim düzenleri, güç makinaları ilew ilgili genel kavramlar ve tanımlar, yağlar ve yakıtlar, motorlarda güç verim ve performans, motorların yapısı ve elemanları, motor donanımları, traktörlerin tarımsal mekanizasyonda yeri ve önemi, traktörlerin sınıflandırılması, traktörlerin ana yapı elemanları ve traktör donanımları, traktör mekaniği ve traktörde güç dağılımı
|
1- |
Tarımsal mekanizasyonla ilgili genel kuram ve kavramlar, mekanizasyon düzeyi göstergeleri
|
2- |
Tarımda mekanizasyon planlamasının amacı, mekanizasyon planlamasına yönelik kullanılan yöntemler
|
3- |
Güç makinaları ile ilgili genel kavramlar ve tanımlar
|
4- |
Tarım makinalarında kullanılan güç iletim düzenleri ve çalışma ilkeleri
|
5- |
Güç makinalarının sınıflandırması
|
6- |
Termik Motorlarda güç, verim ve performans ilişkileri
|
7- |
Termik motorların yapı elemanları, görevleri ve çalışma prensipleri
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Termik motorların donanım elemanları ve çalışma prensipleri
|
10- |
Tarım traktörlerinin tanımı, tarımsal mekanizasyon işlemleri açısından önemi
|
11- |
Traktörlerin, yapısal özelliklerine, çalışma ilkelerine ve kullandıkları yakıtlara göre sınıflandırılması
|
12- |
Traktörlerin ana yapı elemanları, görevleri ve çalışma ilkeleri
|
13- |
Traktör mekaniği ve traktörlerde güç dağılımı
|
14- |
Dersin genel tekrarı
|
15- |
Dönem sonu sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tarımda makinalaşma ve mekanizasyon planlamasını kavrayabilme
|
2- |
Mekanizasyon planlamasına yönelik kullanılan yöntemleri tanımlayabilme
|
3- |
Tarım makinalarında kullanılan güç iletim düzenleri ve çalışma ilkelerini açıklayabilme
|
4- |
Termik Motorlarda güç verim ve performans ilişkilerini hesaplayabilme
|
5- |
Termik motorların yapısal özellikleri ve temel yapı elemanlarını sınıflandırabilme
|
6- |
Termik motor donanımları, görevleri ve çalışma ilkelerini anlatabilme
|
7- |
Tarım traktörlerinin tarımsal mekanizasyon işlemlerindeki yeri ve önemini kavrayabilme
|
8- |
Traktörlerin yapısal özellikleri, donanımları ve görevlerini tanımlayabilme
|
9- |
Traktör mekaniği ve traktörde güç dağılımını anlatabilme
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
|
|
5- |
Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
|
|
6- |
Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
2
|
2
|
4
|
Arazi çalışması
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
3
|
2
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
115
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tarım Makinaları İlkeleri, 1996. Tekirdağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı
Tarımsal Mekanizasyon, 1992. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders kitabı
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Anonymous, 2008. Machinery Management. John Deere Publishing, Illinois.
Tarımsal Mekanizasyon İşletmeciliği ve Planlaması Veri Tabanı. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi
|
|