Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Zootekni (y.l.) > İSTATİSTİK ANALİZLERİ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İSTATİSTİK ANALİZLERİ-II İkinci düzey ZT 542 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET ULAŞ ÇINAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. Mehmet Ulaş ÇINAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Regresyon analizi, varyans analizi ve deneme desenleri için lineer istatistiksel modeller ve bunların kullanımları konusunda detaylı bilgi kazanmaktır.
Dersin tanımı Regresyon analizi, varyans analizi ve deneme desenleri için lineer istatistiksel modeller ve bunların kullanımları konusunda detaylı bilgi kazanmaktır.

Dersin içeriği
1- Matris cebiri
2- Doğrusal modellere giriş
3- Tam ranklı modeller
4- Rankı tam olmayan modeller
5- Temel modeller,tek yönlü sınıflandırma
6- İki yönlü içiçe sınıflama
7- İki yönlü çapraz sınıflama
8- Arasınav
9- Confounding
10- Varyans komponentlerine giriş, sabit model, şansa bağlı model, karışık model
11- Dengeli verilerde varyans komponentleri tahmini
12- Normallik varsayımları
13- Dengesiz verilerde varyans komponentleri tahmini 14 Kovaryans
14- Kovaryans modelleri
15- Kovaryans analizi
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Regresyon analizi için istatistiksel modelleri kavrar
2- Varyans analizi için istatistiksel modelleri kavrar
3- Deneme desenleri için istatistiksel modelleri kavrar
4- Kovaryans modellerini öğrenir
5- ---
6- ----
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hayvan besleme ve yemlerin tanınması
2- Hayvan ihtiyaçlarının bilinmesi
3- Hayvan genetik kaynaklarının tanımlanması
4- Hayvancılıkta planlamanın yapılması
5- Hayvan yetiştirme tekniklerinin bilinmesi
6- Barınak planlama
7- Konvansiyonel ve organik hayvancılıkta yeterli bilginin edinilmesi
8- Hayvancılık yatırımları
9- Hayvancılık ekonomisi
10- Hayvansal ürünlerin değerlendirilmesi
11- Hayvancılık projelerinin yapılması ve yürütülmesi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 5 35
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mead, R., 1988. The Design of Experiments. Cambridge Univ. Press. 2. Box, G.E.P., Draper, H., 1987. Emprical Model-Building and Response Surfaces. John-Wiley & Sons, New York. 3. Neter, J., Wasseman, W., Kunte, M.H., 1990. Applied Linear Statistical Models, 3rd ed., Irwin, Inc., USA. 4. Stell, R.G.D., Torrie, J.H., 1980. Principles and Procedures of Statistics. 2nd ed. McGraw-Hill Book Co., New York. 5. Mead, R., Curnow, R.N., Hasted, A.M., 1994. Statistical Methods in Agriculture and Experimental Biology. Chapman&Hall, U.K.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar