Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Sanat Tarihi > CUMHURİYET DÖNEMİ SANATI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CUMHURİYET DÖNEMİ SANATI II Birinci düzey SNT430 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. ASLI SAĞIROĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Anlatım yöntemleri ve görsel malzemeler kullanılacaktır. Ayrıca konuyla ilgili bilimsel araştırmaların okunarak bilgi edinme yöntemine de başvurulacaktır.
Dersin amacı Öğrencilere Cumhuriyet Dönemi plastik sanatlarının özelliklerini ve oluşum ortamlarını öğretmek
Dersin tanımı Cumhuriyet Dönemi kültür sanat ideolojileri açıklandıktan sonra heykel;mimari ve resim sanatı hakkında detaylı bilgilerin verildiği derstir.

Dersin içeriği
1- Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikasının açıklanması ve bu politikanın mimarlık ve resim sanatına etkilerinin tartışılması
2- Cumhuriyet Dönemi mimarisinin oluşum ortamının açıklanması
3- Milli Rönesans (bririnci Ulusal akım) mimari akımı ve Osmanlı formlarının kabulü ve reddinin açıklanması
4- Birinci ulusal akım mimarisinin genel özelliklerinin belirlenerek bu dönemde inşa edilen yapıların tanıtılması
5- İkinci ulusal akım mimarisinin niteliklerinin belirlenmesi ve oluşum ortamının açıklanması
6- İkinci ulusal akım mimarisinde oluşturulmuş yapıların anlatılması
7- Cumhuriyet dönemi mimarlarının özgeçmişleri ve eserleri ile birlikte anlatılması
8- ARA SINAV
9- Cumhuriyet Dönemi resim sanatının oluşum ortamının açıklanması ve geç dönem Osmanlı resminin cumhuriyet resmine katkılarının tartışılması
10- Askeri ressamlar ve eserlerinin incelenmesi
11- 1914 kuşağı ressamları ve eserlerinin incelenmesi
12- D kuşağı ressamları ve eserlerinin incelenmesi
13- Halkevleri ve yurtiçi sergilerinin Türk resim sanatına olan katkılarının tartışılması
14- Cumhuriyet resminin ana hatları ile özetinin çıkarılarak değerlendirilmesi
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cumhuriyet dönemi sanat ve kültür politikasının ve bu politikanın mimarlık ve resim sanatına etkilerinin kavranılması.
2- Cumhuriyet Dönemi mimarisinin oluşum ortamının öğrenilmesi.
3- Milli Rönesans (bririnci Ulusal akım) mimari akımı ve Osmanlı formlarının kabulü ve reddinin öğrenilmesi.
4- Birinci ulusal akım mimarisinin genel özelliklerinin belirlenerek bu dönemde inşa edilen yapıların tanıtılıp kavratılması.
5- İkinci ulusal akım mimarisinin niteliklerini belirleme ve oluşum ortamını kavrama.
6- İkinci ulusal akım mimarisinde oluşturulmuş yapıları öğrenme.
7- Cumhuriyet dönemi mimarlarının özgeçmişleri ve eserleri ile birlikte anlatılarak öğrenilmesi.
8- Cumhuriyet Dönemi resim sanatının oluşum ortamının ve geç dönem Osmanlı resminin cumhuriyet resmine katkılarını tartışarak kavrama.
9- Askeri ressamlar ve eserlerinin, 1914 kuşağı ressamları ve eserlerinin , D kuşağı ressamları ve eserlerinin incelenerek öğrenilmesi.
10- Halkevleri ve yurtiçi sergilerinin Türk resim sanatına olan katkılarını tartışarak, Cumhuriyet resminin ana hatları ile özetinin çıkarılarak değerlendirilip kavranması.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki bilgileri içeren ders kitapları ve diğer kaynaklarla desteklenen bilgilere sahip olma, sahip olduğu bu bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, edindiği bilgiyi alanında kullanabilme.
2- Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak sanat eserini tanımlayabilme, sanat eserlerine dini, mitolojik ve ikonografik açıdan bakabilme, analiz ve yorum yapabilme.
3- Bir eserin öz niteliklerinden yola çıkarak dönemin genel özelliklerini ayırt edebilme ve farklı eserler arasında bağlantı kurabilme.
4- Farklı dillerde yer alan epigrafik ve paleografik yazıları okuyabilme ve disiplinler arası çalışma yaparak çözümleyebilme.
5- Bilimsel düşünme becerisi kazanarak analitik düşünebilme.
6- Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
7- Alanı ile ilgili belgeleme, restitüsyon ve restorasyon yöntemlerini uygulayabilme, plan, kesit, izdüşümü gibi çizim tekniklerini kullanarak çizim yapabilme.
8- Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak kendini sürekli olarak yenileyebilme
9- Kütüphane, arşiv, internet gibi kaynaklardan yararlanma biçimini öğrenme ve alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme
10- Alan çalışmalarında arazinin yapısına uygun bir çalışma sistemi kurabilme.
11- Kültür varlıklarını koruma ve onarma ile ilgili edindiği bilgileri çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme, 2863 sayılı kanun çerçevesinde çalışma disiplini sağlayabilme.
12- Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik yöntemleri bilme ve uygulayabilme.
13- Çeşitli coğrafyaların uygarlık ve kültürleri arasında bağlantı kurabilme.
14- Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi geliştirebilme.
15- İslami dönem Türk sanatının ortaya koyduğu kültürel mirası öğrenme, tanıma ve tanıtma yeteneği kazandırabilme
16- Tarih öncesi devirler dahil, Orta ve yeni çağlar boyunca Avrupa’daki mimari, resim ve heykel konularında bilgilendirme ve değişen üslupları tanıyabilme yeteneği kazandırabilme.
17- Mimari, seramik, halı-kilim vb. dokumalar, minyatür, hat, çini, maden, resim, heykel, kalem işi, sikke ve vb. başlıca Sanat Tarihi konularında bilgilendirebilme.
18- Sanat Tarihi alanında kültürel mirasın evrenselliğine inanarak kültürlere ve değerlere eşit mesafede olabilme.
19- Saha çalışmalarında Sanat Tarihi yöntem ve teknikleri ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
20- Günümüzde karşılaşılan problemlerden yola çıkarak geçmiş ve bugün arasında bağlantı kurup, geleceğe dair çıkarımlarda bulunabilme.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 3 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar