Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İSMAİL ÖÇSOY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. İSMAİL ÖÇSOY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
sözlü anlatım
|
Dersin amacı
|
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, nanoteknoloji, nanomalzemeler, ve karakterizasyon teknikleri hakkında bilgiye sahip olmalıdır. Ayrıca, araştırma ilgi alanları için yeni fikirler bulmalılar
|
Dersin tanımı
|
Bu ders nanoteknoloji hakkında başlangıç ve ileri seviyeleri içerir. Nanoteknolojinin tanımı, ve uygulamlarını içerir (biyomedikal, bioanalitik, çevre, endüstri, tarım, elektronik ve enerji alanlarında.Ders nanomalzeme sentez ve karakterizasyonunuda içerir
|
1- |
NANOTEKNOLOJİYE GİRİŞ
|
2- |
Nanomalzeme türleri , özellikleri ve sentez metodları
|
3- |
Nanomalzeme türleri , özellikleri ve sentez metodları
|
4- |
Nanomalzeme karakterizasyon teknikleri ((TEM, SEM, AFM, DLS, Zeta, XRD, UV-Vis, BET, SQUID)
|
5- |
Nanomalzeme karakterizasyon teknikleri ((TEM, SEM, AFM, DLS, Zeta, XRD, UV-Vis, BET, SQUID)
|
6- |
Nanomalzeme karakterizasyon teknikleri ((TEM, SEM, AFM, DLS, Zeta, XRD, UV-Vis, BET, SQUID)
|
7- |
Biyomedikal uygulamalar
|
8- |
Biyomedikal uygulamalar
|
9- |
Biyoanalitik ve tarımsal uygulamalar
|
10- |
Biyoanalitik ve tarımsal uygulamalar
|
11- |
Eelektronik ve enerji uygulamalar
|
12- |
Mikro ve Nano üretim
|
13- |
Yumuşak Litografi ve Daldırma Kalemi Nanolitografi
|
14- |
Tabaka katman. Kolloid ve Surfaktan Birikimi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler Nanoteknoloji ve Uygulamaları Hakkında Bilgi Sahibi Olacaklar
|
2- |
Öğrenciler Nanomalzeme türleri, özellikleri ve sentez teknikleri Hakkında Bilgi Sahibi Olacaklar
|
3- |
Öğrenciler Nanomalzeme karakterizasyonu ve teknikleri Hakkında Bilgi Sahibi Olacaklar
|
4- |
Öğrenciler Nanomalzemerin biyomedikal ve biyo analitik uygulamaları Hakkında Bilgi Sahibi Olacaklar
|
5- |
Öğrenciler Nanomalzemerin tarımsal uygulamaları Hakkında Bilgi Sahibi Olacaklar
|
6- |
Öğrenciler Nanoteknoloji Kendi Çalışma Alanlarına Entegre Edebilecekler
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
36
|
432
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
5
|
25
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
2
|
2
|
4
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
2
|
2
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
502
|
AKTS
|
|
|
20.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
1
|
Kısa sınav
|
1
|
1
|
Ödev
|
2
|
2
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
4
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Gerekli bir materyal yok, ancak tavsiye edilen kitaplar aşağıda listelenmiştir.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Springer Handbook of Nnaotechnology (eBook)
Nanostructure and Nanomaterials (eBook)
|
|