Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
RUSÇA II |
Birinci düzey |
ÇER 208 |
Seçmeli |
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Rusça
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MARINA KUMYKOVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MARINA KUMYKOVA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
- Kelime hazinesini arttırma, dil ve iletişim becerileri kazandırma, iletişimde ve çeşitli durumlarda kullanılacak beceriler: sosyo-kültürel, eğitici ve mesleki beceriler.
|
Dersin tanımı
|
Ders programı , eğitim materyallerinin kullanılmasıyla dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin gelişmesini sağlar .
|
1- |
Bir Günüm. Geçmiş zamanda fiil çekimleme (tekrar). Örnekler: Gündüz işteydim ve bir lokantadaydım. Fiiller " kalkmak, vermek, satmak."
|
2- |
Zamanlar Örnek: Saat kaç? Ne zaman kalkarsın? Saat 1’de kalkarım. (2’de, 6’da ).
|
3- |
Konuşma pratiği yapma. Metin: "Kocam ve ben"
|
4- |
Biyografi. İsmin -de Hali.
İsimler, sıfatlar, zamirler, edatlar. Örnek: Kim olarak çalışıyor? (Mesleği ne?) Ne olmak istiyor?
|
5- |
"Kıyafet" mağazası. İsmin -I Hali, cansız isimler ve sıfatlar. " İstiyorum " fiili.
Örnek: Gömlekğin var mı? Bu kırmızı gömleği istiyorum.
|
6- |
Market "Ürünler-yiyecekler". Örnek: Nerede ve ne satın alıyorsunuz?
|
7- |
Konuşma pratiği yapma. Metin: "Markette".
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Doktorda. Vücut sistemi-kelimeleri. Örneğin: Ağrınız nedir? Başım ağrıyor. Dişim ağrıyor.
|
10- |
Diller ve ülkeler.
Belirli örnekler: (İspanya''da İspanyolca konuşulur).
|
11- |
İsmin -de Hali, Öznenin anlamı. Örnekler: Bu kitap ne hakkında? Bu kitap Moskova hakkında.
|
12- |
Konuşma pratiği yapma. Arkadaşa mektup.
|
13- |
Şehirde. Örnekler: Hangi şehirde? Hangi caddede?
|
14- |
Ev ve daire-apartman. İsmin -de Halinde iyelik zamirleri.
Örnekler: Evimizde asansör var. Oturma odanızda ne var?
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Metin okuma ve sonrasında öğrenilen kelimelerle metni sesli okuma.
|
2- |
Öğrenilen telaffuzu ve yazımı arasında farklılık olan kelimeleri dinleme ve yazma.
|
3- |
Sözlü ifadeleri doğru bir şekilde çoğaltma ve konuşmada yapılan fonolojik hataları düzeltme.
|
4- |
Cümlelerde, kısa cümlelerde ve telaffuz edilen kelimelerde hecelerin sayısını ve vurguları tanımlamak.
|
5- |
Başka birinde ve kendi konuşmasında fonolojik (ses ve anlam) işaretlere göre yanlış telaffuzları fark etmek.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çerkesçe okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Çerkesçe dil yeterliğini kazanır.
|
|
2- |
Çerkes edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
|
|
3- |
Çerkes dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanır.
|
|
4- |
Çerkesçeden Türkçeye, Türkçeden Çerkesçeye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
|
|
5- |
Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Çerkes dili alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
|
|
6- |
Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
|
|
7- |
Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
|
|
8- |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
|
|
9- |
Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
|
|
10- |
Edebiyat ve Dil Kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
|
|
11- |
Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
|
|
12- |
Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
|
|
14- |
Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Chernyshov, S .I.
Poekhali! Yetişkinler için Rusça. Başlangıç seviyesi için bir kurs. - 7. basım - St.
Petersburg: Zlatoust, 2009. - 280 s.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Antonova, V.E., Nakhabina, M.M., Safronova, M.V., Tolstykh, A.A.
Rusya''ya Giden Yol [Elektronik kaynak]: Rusça dil ders kitabı (ilkokul)
Düzey): Basılı nüshanın elektronik versiyonu. — 5. baskı. — M.: MSU im. CMO''su.
M.V.Lomonosov; St. Petersburg. : Zlatoust, 2009. - 344 s. —
|
|