Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji (y.l.) > ÇİMLENMENİN EKOFİZYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇİMLENMENİN EKOFİZYOLOJİSİ İkinci düzey BİY 503 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı; tohumların kimyasal bileşimi, çimlenmeyi etkileyen faktörler, dormansi, çimlenmenin inhibe ve stimüle edilmesi, tohum çimlenmesinin metabolizması, çimlenme inhibitör ve stimülatörlerin etkisi ve muhtemel düzenleyici rolleri ve çimlenme ekolojisi.
Dersin tanımı Tohumların kimyasal bileşimi, çimlenmeyi etkileyen faktörler, dormansi, çimlenmenin inhibe ve stimüle edilmesi, tohum çimlenmesinin metabolizması, çimlenme inhibitör ve stimülatörlerin etkisi ve muhtemel düzenleyici rolleri ve çimlenme ekolojisi..

Dersin içeriği
1- Bitkilerde Üreme Stratejileri
2- Dispersal
3- Toprak Ve Tohum Bankası
4- Tohumların Kimyasal Içeriği
5- Çimlenmeyi Etkileyen Faktörler
6- Sıcaklık Değişimlerinin Etkisi
7- Bitkilerde Üreme Stratejileri
8- Işık Kalitesi Ve Fotoperyodun Etkisi
9- Kimyasal Çevre
10- Dormasinin Ekolojik Özellikleri Ve Dormansi Çeşidi
11- Tohum Çimlenmesi Hakkında Laboratuar Çalışması
12- Tohum Çimlenmesi Hakkında Laboratuar Çalışması
13- Tohum Çimlenmesi Hakkında Laboratuar Çalışması
14- Tohum Çimlenmesi Hakkında Laboratuar Çalışması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- çimlenme hakkında bilgi edinmek
2- tohum bankası kavramını anlamak
3- çimlenmeye etki eden faktörleri anlamak
4- Işığın çimlenmeye etkisini anlamak
5- Sıcaklığın çimlenmeye etkisini anlamak
6- Mineral maddelerin çimlenmeye etkisini anlamak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2- Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3- Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4- Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6- Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8- Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 22 44
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 6 18
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 10 30
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Seed Ecology, Fenner, M., 1998, Chapman and Hall, London, New York
Yardımcı Kaynaklar Bitki Embriyoloji, Unal, M., 1988, Marmara Universitesi, basım No: 495, İstanbul.

Ders ile ilgili dosyalar