Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ULUSLARARASI HUKUK I |
Birinci düzey |
D-ULS209 |
Zorunlu |
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ESRA DAYI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞRETİM ÜYESİ Elif Şimşek Özkan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin temel hedefi uluslararası hukukun kişileri ve kaynaklarının detaylı analiz edilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders ile öğrenciler, uluslararası kamu hukukunu ve uluslararası kamu hukukunun çağımızın ulus ötesi pratiklerindeki küresel bağlamını giriş mahiyetinde analiz eder. Ders uluslararası kamu hukukunun temel özelliklerini, uluslararası hukukun kaynaklarını, uluslararası sistemi ve uluslararası toplumun temel hatlarını kapsamaktadır.
|
1- |
Uluslararası Hukukun ayırt edici özellikleri;
|
2- |
Uluslararası Hukuk ve İç Hukuk Arasındaki İlişki
|
3- |
Uluslararası Hukuk ve İç Hukuk İlişkisine Farklı Yaklaşımlar: Tekçi Yaklaşım ve Düalizm
|
4- |
Uluslararası Hukukun Tarihi: Uluslararası Yasal Düzenin Kökeni ve İlk Örnekleri
|
5- |
Uluslararası Hukukun Süjeleri: Devletler, Örgütler, Kişiler
|
6- |
Uluslararası Hukukun Kaynakları: Anlaşmalar, Örf Adet Hukuk, Hukukun Temel İlkeleri
|
7- |
Uluslararası Hukukun ikincil kaynakları: Doktrinler ve kararlar;
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Anlaşmaları Hukuku: Anlaşma Türleri: Anlaşma Yapım Süreçleri ve Anlaşmaların Yasal Sonuçları
|
10- |
Devlet: Devlet Sorumluluğu
|
11- |
Devletlerin Tanınması ve Tanınmanın Yasal Sonuçları
|
12- |
Ardıllık (Halefiyet) ve Ardıllığın Yasal Sonuçları
|
13- |
Uluslararası Hukukta kendi kaderini tayin hakkı
|
14- |
Uluslararası Hukukta Örgütler ve Kişiler
|
15- |
Genel Tekrar
|
16- |
Yıl Sonu Sınavı
|
17- |
Yıl Sonu Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu ders ile öğrenciler, uluslararası kamu hukukunun doğası, uluslararası yasal sistemin yapısını ve uluslararası hukukun temel ögelerini açıklar.
|
2- |
Bu ders ile öğrenciler Uluslararası Hukuktaki gelişmeleri kapsamlı şekilde analiz eder.
|
3- |
Bu ders ile öğrenciler, Uluslararası hukuktaki tarihsel gelişmeleri çözümler.
|
4- |
Bu ders ile öğrenciler, Uluslararası İlişkilerin güncel sorunları ile Uluslararası Hukuk arasında bir illiyet kurmak için birincil ve ikincil kaynakları kullanır.
|
5- |
Bu ders ile öğrenciler, örf adet hukukunun kodifikasyon sürecinin analiz eder.
|
6- |
Bu ders ile öğrenciler iç hukuk ve uluslararası hukuk arasındaki farkları ve benzerlikleri teşhis edici yöntemleri uygular.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi
Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve
uygulamalı bilgileri kullanır.
|
|
2- |
Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
|
|
3- |
Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
|
|
4- |
Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
|
|
5- |
Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
|
|
6- |
Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
|
|
7- |
Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası
güncel konulara uygular.
|
|
8- |
Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce
bilgisini kullanır.
|
|
9- |
Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla
çözümler.
|
|
10- |
Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile
bilgisayar yazılımlarını kullanır.
|
|
11- |
Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak
uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
|
|
12- |
Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
|
|
13- |
Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
|
|
14- |
Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
|
|
15- |
Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
3
|
5
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
2
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
120
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hüseyin Pazarcı, Uluslararası Hukuk Dersleri, 4 Cilt, Turhan Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yücel Acer ve İbrahim Kaya, Uluslararası Hukuk Temel Ders Kitabı, 5.B. Seçkin, Ankara, 2014.
|
|