Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > LAKTASYON FİZYOLOJİSİ VE SAĞIM BİLGİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LAKTASYON FİZYOLOJİSİ VE SAĞIM BİLGİSİ Birinci düzey ZT 320 Seçmeli 6 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. JALE METİN KIYICI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. JALE METİN KIYICI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. MAHMUT KALİBER
Dersin veriliş şekli Teorik ve Uygulama
Dersin amacı Laktasyon fizyolojisi ve meme anatomisi hakkındaki konuların kavramasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Laktasyon fizyolojisi; Dişi hayvanlarda aşım ve gebelikten itibaren meme yapısı, hormonal kontrol, süt salgı mekanizması, sütün kimyasal ve fiziksel özelliklerini inceler.

Dersin içeriği
1- Laktasyon Fizyolojisine Giriş ve Tanımlar
2- Memenin Anatomik Yapısı ve Özellikleri
3- Meme Hastalıkları
4- Sütün Kimyasal Kompozisyonu ve Özellikleri
5- Süt Verimi ve Kompozisyonuna Etkili Faktörler
6- Hormonal Mekanizma
7- Süt Bileşenlerinin Biyosentezi
8- Ara Sınav
9- Meme Sağlığı ve Mastitis
10- Yemleme İle Süt Kompozisyonu Arasındaki İlişkiler
11- Yemleme ile Süt Fiziksel Özelliği Arasındaki İlişkiler
12- Süt Bileşenlerinin Biyokimyası 1
13- Süt Bileşenlerinin Biyokimyası 2
14- Ödev Sunumları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Memenin anatomisi hakkında bilgi sahibi olur,
2- Laktasyon fizyolojisini kavrar,
3- Sağım ve süt üretimi konularını bilir
4- Süt kompozisyonuna ve verimine etkili faktörleri bilir,
5- Süt veriminin standardizasyonunu öğrenir,
6- Çiğ sütün depolanması ve soğutma sistemlerini tanır,
7- Meme temizliği ve mastitis konularını öğrenir,
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 7 7
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yardımcı Kaynaklardan Derlenen Ders Notu ve Sunumlar
Yardımcı Kaynaklar Dukes;Veteriner Fizyoloji Prof.Dr. Ayhan Baştan; İneklerde Meme Sağlığı ve Sorunları Prof.Dr. Kemalettin Yaman; Fizyoloji Çeşitli Yabancı Kitap ve Süreli Yayınlar, İnternet Orijinli Belgeler

Ders ile ilgili dosyalar