Giriş | English

Doktora > Güzel Sanatlar Enstitüsü > Resim Anasanat Dali(sanatta Yeterlik) > SANAT ARAŞTIRMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT ARAŞTIRMALARI Üçüncü düzey RES605 Zorunlu 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYGÜL AYKUT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. AHMET ALBAYRAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sunum/Uygulama/Tartışma
Dersin amacı Çağdaş sanat içinde desenin bir disiplin olarak önemini kavratmak; deseni farklı disiplinlerle bir arada kullanabilmek; geleneksel olanın yanında yeni ve farklı olan teknik, malzeme vb. kullanarak çağdaş desen çalışmaları ortaya koyabilmek.
Dersin tanımı Çağdaş desen uygulamalarının yaptırıldığı; öğrencilerin yeni teknik ve malzemeleri; farklı disiplinleri birarada kullanarak çağdaş desen çalışmaları ortaya koymasının teşvik edildiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Giriş: Çağdaş sanatta desen disiplini içinde yeni anlatım biçimleri; yeni teknik, materyal ve yöntemler; Günümüz desen uygulamalarındaki yeni tema ve üslup yaklaşımları;
2- Farklı disiplinleri bir araya getiren çağdaş desen çalışmaları ve sanatçılarının incelenmesi;
3- Desen çalışmaları üzerinde tartışma
4- Desen çalışmaları üzerinde tartışma
5- Desen çalışmaları üzerinde tartışma
6- Desen çalışmaları üzerinde tartışma
7- Desen çalışmaları üzerinde tartışma; (çalışma raporlarının teslimi için son gün)
8- Vize değerlendirme
9- Desen çalışmaları üzerinde tartışma
10- Desen çalışmaları üzerinde tartışma
11- Desen çalışmaları üzerinde tartışma
12- Desen çalışmaları üzerinde tartışma
13- Desen çalışmaları üzerinde tartışma
14- Desen çalışmaları üzerinde tartışma
15- Dönem boyunca yapılan çalışmaların kritiği; (çalışma raporlarının teslimi için son gün)
16- Sergi ve Final Değerlendirme
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
2- Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
3- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
4- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
5- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
6- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
7- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3- Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6- Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7- Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8- Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12- Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olmak
13- Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilmek ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilmek
14- Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirmek, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretmek, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunmak
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 3 18
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 6 0
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 8 8 64
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar New Perspectives in Drawing; Vitamin D; Phaidon

Ders ile ilgili dosyalar