Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI 1 |
İkinci düzey |
BSM 711 |
Zorunlu |
3 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yüksek Lisans Dersleri
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ALİ İRİK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
BÖLÜM ÖĞRETİM ÜYELERİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
İlgili alandaki bir araştırmayı planlayıp yürütebilecek bilgi ve teknik alt yapının kazandırılması
|
Dersin tanımı
|
Fen Bilimleri Enstitüsü tarafından yüksek lisans veya doktora tez programı kabul edilen yüksek lisans veya doktora öğrencileri için danışman yönetiminde, son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve tez sonuçlarının tartışılması, tez''''in yürütülmesi sırasında çıkan güçlüklerin çözümlenmesi, uygulanan yöntemlerden daha iyi sonuçlar alınmasının sağlanmasına yönelik çalışmalarI kapsamaktadır
|
1- |
TEZ ÇALIŞMASI
|
2- |
TEZ ÇALIŞMASI
|
3- |
TEZ ÇALIŞMASI
|
4- |
TEZ ÇALIŞMASI
|
5- |
TEZ ÇALIŞMASI
|
6- |
TEZ ÇALIŞMASI
|
7- |
TEZ ÇALIŞMASI
|
8- |
TEZ ÇALIŞMASI
|
9- |
TEZ ÇALIŞMASI
|
10- |
TEZ ÇALIŞMASI
|
11- |
TEZ ÇALIŞMASI
|
12- |
TEZ ÇALIŞMASI
|
13- |
TEZ ÇALIŞMASI
|
14- |
TEZ ÇALIŞMASI
|
15- |
TEZ ÇALIŞMASI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tez konusunun belirlenmesi
|
2- |
Literatür taraması
|
3- |
Tez konusu detaylarının belirlenmesi
|
4- |
Materyal ve Yöntemin Oluşturulması
|
5- |
Tez çalışmasıyla ilgili ön hazırlıkların yapılması
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
|
|
3- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
|
|
5- |
Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
|
|
8- |
Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
4
|
48
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
6
|
72
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
120
|
120
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
150
|
150
|
Laboratuvar
|
8
|
10
|
80
|
Arazi çalışması
|
15
|
10
|
150
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
620
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
4
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Tez Hazırlama El Kitabı, inkılap yayınevi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Araştırma ve Tez Yazım Yöntemleri, seçkin yayıncılık
|
|