Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HAYVAN HASTALIKLARI II |
Birinci düzey |
VET 302 |
Seçmeli |
6 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GENCAY EKİNCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKNUR KARACA BEKDİK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu derste, hayvancılıkta sağlık korumanın nasıl yapılacağı, çiftlik hayvanlarında görülen bulaşıcı hastalıklardan nasıl korunulacağı, bakteri, virüs, virülans, enfeksiyon, bulaşma yolları, bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıkların neler olduğu, hijyenik önlemler, dezenfeksiyon ve bulaşıcı hastalıklarda korunma ve aşılar anlatılmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Çiftlik hayvanlarında bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıklar ve bunun önemi, -Bakteri, virüs, zoonoz, virülans, saprofit, patojen, bulaş ve bulaşma yolları gibi kavramların irdelenmesi, - Hijyen, dezenfeksiyon, vücut direnç mekanizması, aşı ve aşı çeşitleri gibi korunma yöntemleri işlenmektedir.
|
1- |
Çiftlik hayvanlarında bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıklar, Bulaşıcı hastalıkların önemi
|
2- |
Çiftlik hayvanlarında bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan hastalıklar, Bulaşıcı hastalıkların önemi
|
3- |
Bulaşıcı hastalık nedir? ve bulaşma yolları nelerdir?
|
4- |
Çiftlikte yada işletmede alınması gerekli hijyenik önlemler nelerdir?
|
5- |
Su, yem, ekipman, kümes, ağıl, ahır hijyeni nasıl yapılır ve önemi nedir
|
6- |
Sağım, doğum, kuluçkahane hijyeni ve önemi
|
7- |
Dezenfeksiyon nedir, dezenfeksiyon çeşitleri ve önemi nedir?
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Bağışıklık sistemi nedir?
|
10- |
Aşı nedir? Aşıma niçin yapılır? Aşı çeşitleri nelerdir?
|
11- |
Aşı nedir? Aşıma niçin yapılır? Aşı çeşitleri nelerdir?
|
12- |
Bakteriyal, viral, protozoer ve mantar enfeksiyonları
|
13- |
Paraziter ve metabolik hastalıklar
|
14- |
Paraziter ve metabolik hastalıklar
|
15- |
Güncel öneme sahip enfeksiyonların üzerinde durulması (Kuş gribi, domuz grini, kırım Kongo kanamalı ateşi)
|
16- |
FİNAL SINAVI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hayvan sağlığının korunmasında dikkat edilmesi gerekli olan hususları bilir,
|
2- |
Verimlilik üzerine hayvan sağlığını korunmasın önemi kavrar ve bunları uygular
|
3- |
Hayvan sağlığının korunmasında dikkat edilmesi gerekli olan hususları bilebilme
|
4- |
Verimlilik üzerine hayvan sağlığının korunmasının önemi kavrama ve bunları uygulayabilme
|
5- |
Sürüye hastalık girişlerini önleyebilme
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
|
|
2- |
Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
|
|
3- |
Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
|
|
4- |
Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
|
|
5- |
Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
|
|
6- |
Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
|
|
7- |
Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
|
|
8- |
Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
|
|
9- |
Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
|
|
10- |
Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
|
|
11- |
Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
|
|
12- |
Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
|
|
13- |
Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
|
|
14- |
Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
42
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu Elektronik ortama aktarılmış sunu
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Küçüker,N., Torun,O., 1998. Hayvan Sağlığı. Ç.Ü. Zir. Fak. Adana.
|
|