Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
OKUMA ANLAMA II |
Birinci düzey |
KDE204 |
Zorunlu |
4 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HYELİM JANG
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. DURSUN EŞSİZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Okunan bir metni doğru bir şekilde anlamayı amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Korece metinler okunarak hem telaffuz hem de okuma anlama yeteneği üzerine çalışma yapılmaktadır.
|
1- |
38.Bölüm" Robot ve Yaşam" 39.Bölüm " Çeşitli Ev İşleri Yardımcısı"
|
2- |
1. Bölüm " Hobi"
1.1 Nobel'in Öyküsü
1.2 Dünya İnsanının Hobisi
1.3 Koleksiyoncu Aile
|
3- |
2. Bölüm "Günlük Yaşam"
2.1 Taşınma ve Pirinç Lokumu
2.2 Mahallemizde Alış-Veriş Hikayesi
2.3 Sayılar
|
4- |
3. Bölüm "Sağlık"
3.1 Nezle
3.2 Öfke
3.3 Sakin Yaşam
|
5- |
4. Bölüm"Gösteri ve Duygu"
4.1 Çeşitli Bambu Festivali
4.2 Bir Dolara Gösteri
4.3 Bakılan Resim, Okunan Resim
|
6- |
5. Bölüm "İnsan"
5.1 Kore'yi Seven Horace Grant Underwood
5.2 Aptal Ondal ile Prenses Pyonğganğ
5.3 Baba
|
7- |
6. Bölüm "Toplantı"
6.1 Ramyon Cenneti
6.2 O Adam, O Kadın
6.3 Muhtaçlara Yardım Kurumu
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
7. Bölüm" Hata ve Özür"
7.1 Uyurken Altını Islatma
7.2 Hatadan Doğan Buluş
7.3 Sarı Havlu
|
10- |
8. Bölüm " Okul Yaşamı"
8.1 Değerli Öğretmenime
8.2 Harikalar Yaratan Öğretmenim
8.3 Konfüçyüs Okulu
|
11- |
9. Bölüm "Rica ve Red"
9.1 Annemin Son Ricası
9.2 Dolaylı Red
9.3 İstenen İlan
|
12- |
10.Bölüm " Dün ve Bugün"
10.1 Kore'deki Yabancılar
10.2 Komik Yer İsimleri Öyküsü
10.3 Eskiden Kullanılan Eşyalar
|
13- |
11. Bölüm "Atasözleri"
|
14- |
12. Bölüm "Deyimler"
|
15- |
FİNAL
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Doğru Telaffuz Yetisi Kazanır
|
2- |
Kelime Dağarcığı Gelişir
|
3- |
Kore hakkında bilgisi Artar
|
4- |
Okuduğunu Anlama Yetisi Artar
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Korece okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini temel ve/veya ileri düzeyde geliştirir. ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Korece dil yeterliğini kazanır.
|
|
2- |
Kore Edebiyatı''na ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
|
|
3- |
Kore dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
|
|
4- |
Korece''den Türkçe''ye, Türkçe''den Korece''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
|
|
5- |
Alanıyla ilgili en son teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Korece alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
|
|
6- |
Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliği kazanır.
|
|
7- |
Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
|
|
8- |
Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
|
|
9- |
Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
|
|
10- |
Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
|
|
11- |
Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
10
|
130
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Co Hyon Son vd.,Yonsei Korece Okuma 2, Yonsei Üniversitesi yayınları, 2010 Kore Kim Mi Ok vd.,Yonsei Korece Okuma 3, Yonsei Üniversitesi yayınları, 2010 Kore
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|