Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
İkinci düzey |
MİM 539 |
Zorunlu |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR.ÖĞRETİM ÜYESİ DUYGU TURGUT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR.ÖĞRETİM ÜYESİ DUYGU TURGUT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ders anlatımı +sunumlar
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin gerek yüksek lisans/doktora aşamasında gerekse akademik hayatlarında ve araştırma esnasında sıklıkla karşılaşacağı literatür araştırma yöntemlerinin ve makale/tez v.b. hazırlanan akademik yayınlarda geçerli ilkelerin ve yöntemlerin belirlenmesi.
|
Dersin tanımı
|
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin belirlendiği derste öğretim elemanı tarafından aktarılan teorik bilgilerin yanısıra öğrenciler, belirlenen konularda sunumlar yapmakta ve yayınlanmış/yayına hazırlanan bir makalenin, öğrendikleri ilkeler doğrultusunda değerlendirmesini yaparak ödev olarak sunmaktadırlar.
Arasınav (%40): Ödev Teslimi
Final Sınavı (%60): Makale Teslimi
Bütünleme (%60): Makale Teslimi
|
1- |
Bilimsel Bilgi Türleri ve Nitelikleri, Bilmenin Yolları
|
2- |
Bilimsel Yöntem, Bilimsel Yöntemin Uygulama/ Araştırma Sürecine Dönüştürülmesi, Literatür Tarama Teknikleri
|
3- |
Araştırma Düşüncesinin Kaynakları, Araştırmalarda Geçerlilik, Bilimsel Araştırma Süreci
|
4- |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Türleri
|
5- |
Nicel Araştırma Yöntemleri
|
6- |
Nicel Araştırma Yöntemleri
|
7- |
Nitel Araştırma Yöntemleri
|
8- |
Nitel Araştırma Yöntemleri
|
9- |
Öğrenci Sunumları
|
10- |
Öğrenci Sunumları
|
11- |
Bilimsel Makale Hazırlama Yöntemleri
|
12- |
Araştırma Raporları, Tez ve Makalelerde Yazım Kuralları
|
13- |
Araştırmanın Sonuçlandırılması ve Araştırma Raporunun Yazılması
|
14- |
Araştırmanın Sonuçlandırılması ve Araştırma Raporunun Yazılması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel araştırma yöntemleri ve türlerinin kavranması
|
2- |
Araştırma raporu, tez, makale v.b. bilimsel çalışmalarda uyulacak ilkelerin ve yazım kurallarının anlaşılması
|
3- |
Araştırma Yöntemleri konusunda belirlenen bir konuda sunum hazırlanması
|
4- |
Seçilen bir makalenin bilimsel yazım kuralları açısından değerlendirilmesinin yapılması
|
5- |
Seçilen araştırma konusunun tanımlanması
|
6- |
Seçilen araştırma sürecinin tamamlanması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mimari Tasarım
|
|
2- |
Konstrüksiyon/Yapı Bilgisi
|
|
3- |
Tarihi Çevre Koruma ve Belgeleme
|
|
4- |
Mimarlık Tarihi
|
|
5- |
Mimarlık Kuramı/ Bina Bilgisi
|
|
6- |
Malzeme Bilgisi
|
|
7- |
Kentsel Tasarım/Şehircilik
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Binalarda Enerji Performansı ve Sürdürülebilirlik
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
14
|
6
|
84
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/
Nitel Araştırma Yöntemleri,John W. Creswell,Siyasal Kitabevi,Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Mehmet Şahin, Eğitim Kitabevi - Ders Kitapları, Araştırma Yöntemleri, Kemal Kurtuluş,Türkmen Kitabevi, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Şener Büyüköztürk, Pegem Akademi Yayıncılık, Mimarlıkta Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Tez Yazım Teknikleri, Ercüment Erman, Murat Kitabevi
|
|