Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Üçüncü düzey MİM 539 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR.ÖĞRETİM ÜYESİ DUYGU TURGUT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR.ÖĞRETİM ÜYESİ DUYGU TURGUT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik ders anlatımı +sunumlar
Dersin amacı Öğrencilerin gerek yüksek lisans/doktora aşamasında gerekse akademik hayatlarında ve araştırma esnasında sıklıkla karşılaşacağı literatür araştırma yöntemlerinin ve makale/tez v.b. hazırlanan akademik yayınlarda geçerli ilkelerin ve yöntemlerin belirlenmesi.
Dersin tanımı Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin belirlendiği derste öğretim elemanı tarafından aktarılan teorik bilgilerin yanısıra öğrenciler, belirlenen konularda sunumlar yapmakta ve yayınlanmış/yayına hazırlanan bir makalenin, öğrendikleri ilkeler doğrultusunda değerlendirmesini yaparak ödev olarak sunmaktadırlar. Arasınav (%40): Ödev Teslimi Final Sınavı (%60): Makale Teslimi Bütünleme (%60): Makale Teslimi

Dersin içeriği
1- Bilimsel Bilgi Türleri ve Nitelikleri, Bilmenin Yolları
2- Bilimsel Yöntem, Bilimsel Yöntemin Uygulama/ Araştırma Sürecine Dönüştürülmesi, Literatür Tarama Teknikleri
3- Araştırma Düşüncesinin Kaynakları, Araştırmalarda Geçerlilik, Bilimsel Araştırma Süreci
4- Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Türleri
5- Nicel Araştırma Yöntemleri
6- Nicel Araştırma Yöntemleri
7- Nitel Araştırma Yöntemleri
8- Nitel Araştırma Yöntemleri
9- Öğrenci Sunumları
10- Öğrenci Sunumları
11- Bilimsel Makale Hazırlama Yöntemleri
12- Araştırma Raporları, Tez ve Makalelerde Yazım Kuralları
13- Araştırmanın Sonuçlandırılması ve Araştırma Raporunun Yazılması
14- Araştırmanın Sonuçlandırılması ve Araştırma Raporunun Yazılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel araştırma yöntemleri ve türlerinin kavranması
2- Araştırma raporu, tez, makale v.b. bilimsel çalışmalarda uyulacak ilkelerin ve yazım kurallarının anlaşılması
3- Araştırma Yöntemleri konusunda belirlenen bir konuda sunum hazırlanması
4- Seçilen bir makalenin bilimsel yazım kuralları açısından değerlendirilmesinin yapılması
5- Seçilen araştırma konusunun tanımlanması
6- Seçilen araştırma sürecinin tamamlanması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 6 84
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/ Nitel Araştırma Yöntemleri,John W. Creswell,Siyasal Kitabevi,Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri, Mehmet Şahin, Eğitim Kitabevi - Ders Kitapları, Araştırma Yöntemleri, Kemal Kurtuluş,Türkmen Kitabevi, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Şener Büyüköztürk, Pegem Akademi Yayıncılık, Mimarlıkta Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Tez Yazım Teknikleri, Ercüment Erman, Murat Kitabevi

Ders ile ilgili dosyalar